فناوری

احتمال ورشکستگی صنعت خودروسازی بریتانیا در صورت عدم ساخت باتری در انگلستان

دکتر اندی پالمر مدیرعامل سابق آستون مارتین از اهمیت ساخت مراکز تولیدی همچون گیگافکتوری در خاک انگلستان گفته است و در صورت عدم انجام این کار، صنعت خودروسازی این کشور با مشکلات جدی در آینده نزدیک مواجه خواهد شد.

او در نامه‌ای به نخست وزیر و وزیر تجارت کشور انگلستان از اهمیت ساخت شرکت های تولید باتری گفته است به گونه‌ای که با توجه به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و ممنوع شدن فروش خودروهای بنزین و دیزل سوز در این کشور از سال 2030 تولید کنندگان انگلیسی با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.

تولید باتری در انگلستان

دکتر اندی پالمر در این رابطه می‌گوید:

«در صورت عدم تولید باتری در خاک انگلستان، صنعت این کشور با بحران جدی در زمینه تامین نیازهای خود مواجه خواهد شد و باقی کشورهای صنعتی به سرعت از انگلستان پیشی خواهند گرفت و در حال حاضر همه چیز از جمله زمان به ضرر صنعت خودروسازی انگلستان است و این کشور باید به سرعت خود را برای شرایط جدید آماده کند».

او اعتقاد دارد که بیش از 800 هزار شغل مرتبط با صنعت خودروسازی در خطر است.

در حال حاضر باقی کشورهای اروپایی در حال سرمایه گذاری سنگین در زمینه ایجاد مراکز تولید باتری و خودروهای برقی هستند.

تولید باتری در انگلستان

با توجه به قوانین جدید از سال 2026 تنها 50 درصد از اجزای باتری ها باید خارج از کشور انگلستان تهیه شود و در صورت صادر کردن باتری به طور کامل به داخل کشور با تعرفه های قابل توجه همراه خواهند شد.

در حال حاضر شهردار وست میدلندز زمینی را برای ایجاد یک گیگافکتوری در کاونتری مهیا کرده است و به نظر می‌رسد شرکت جگوار لندرور قصد دارد تا در این محل کارخانه‌ای ایجاد کند.

تولید باتری در انگلستان

در حال حاضر برند جگوار مدل I-Pace که یک شاسی بلند تمام برقی است را به فروش می‌رساند و با این که از نظر امکانات و تجهیزات در سطح بالاتری به نسبت محصولات تسلا برخوردار است اما قیمت بالای آن به نوعی تبدیل به پاشنه آشیل شده است و فروش کمی را تجربه می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا