فناوری

اپل از دیزنی و تسلا عقب ماند؛ کسب رتبه سوم در رده‌بندی «صمیمیت برند»

«صمیمت برند» رابطه هر شرکت و میزان صمیمیت آن مجموعه را با مشتریان نشان می‌دهد. براساس داده‌های موسسه MBLM، اپل از نظر صمیمیت برند بعد از دیزنی و تسلا، در جایگاه سوم قرار گرفته است.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط این موسسه، سه برند فناوری در میان 10 برند برتر قرار دارند که نشان می‌دهد دو برند فناوری به این فهرست ده تایی طی سال گذشته اضافه شده‌اند.

«ماریو ناتارلی» از موسسه MBLM می‌گوید:

«از به اشتراک گذاشتن نتایج بررسی «صمیمیت برند» هیجان‌زده هستیم. استفاده از داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی، به ما کمک می‌کند بتوانیم به سطح بالاتری از اطلاعات دست پیدا کنیم. با استفاده از روش جدیدی، توانستیم به نتایج بهتری برسیم. با کمک این داده‌ها می‌توانیم احساسات واقعی‌تر و شفاف‌تر  مصرف‌کنندگان را مورد ارزیابی قرار دهیم.»

ده برند برتر از نظر صمیمیت با مشتریان

در طول سال 2021، موسسه MBLM با  همکاری موسسه Relative Insight و Allen Advanced Analytics، بیش از 600 برند و بیش از 1.4 میلیارد کلمه مورد استفاده در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی منتخب را مورد بررسی قرار داد.

این موسسه با استفاده از هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل متن، پردازش زبان، احساسات و برخی معیارهای دیگر درمورد صمیمیت برند، امتیازی را درنهایت مشخص و برندهای مربوطه را براساس آن رتبه بندی کرد. هرچقدر این امتیاز به عدد 100 نزدیک‌تر باشد بهتر است و نشان می‌دهد آن شرکت توانسته رابطه عاطفی بهتر و شدیدتری با مشتریان خود برقرار کند.

نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد دیزنی در جایگاه اول، تسلا رتبه دوم و اپل توانسته در جایگاه سوم بایستد.

موسسه MBLM ده برند برتر را به همراه امتیازات آنها مشخص کرده است:

  • دیزنی – 68.1
  • تسلا – 67.4
  • اپل – 65.3
  • سونی – 65.0
  • یوتیوب – 64.3
  • مرسدس – 63.9
  • تریدر جو – 59.8
  • نتفلیکس – 59.6
  • اندروید – 59.1
  • سگا – 59.1

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا