فناوری

رشد خیره‌کننده فروش محصولات تسلا در سرزمین مادری در فصل اول ۲۰۲۱

طبق داده‌های اخیر کمپانی Experian، تسلا پس از ب‌ام‌و، لکسوس و مرسدس بنز کماکان عنوان چهارمین برند لوکس پرفروش ایالات متحده را در اختیار دارد. آمارهای این کمپانی حکایت از آن دارد تسلا در فصل نخست امسال موفق به فروش ۷۱,۳۴۵ دستگاه از محصولات مختلف خود شده؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به میزان قابل توجه ۵۲ درصد افزایش یافته است.

برای اینکه درک بهتری از این رقم داشته باشید، باید گفت ب‌ام‌و در سه ماهه اول امسال توانسته ۸۴,۳۹۷ خودرو به مشتریان خود تحویل دهد که در مقایسه با سال قبل این رقم نشان از رشد ۲۹ درصدی دارد. لکسوس هم رشدی ۳۲ درصدی را تجربه کرده و ۸۰,۱۶۶ دستگاه از محصولاتش را فروخته است. مرسدس بنز به عنوان دیگر برند لوکس و پرطرفدار در سه ماهه اول امسال ۷۷,۸۲۶ دستگاه خودرو به فروش رسانده که گویای رشد ۲۴ درصدی است.

ذکر این نکته ضروری است از آنجایی که تسلا آمار فروش مربوط به بازار آمریکا را منتشر نمی‌کند، بررسی اسناد خودروهای جدید فروخته شده، تنها راه برای آگاهی از تعداد مدل‌های به فروش رسیده توسط این شرکت است

طبق انتظار بازار خودروهای الکتریکی آمریکا جولانگاه تسلا است و این شرکت نوپا ۷۲ درصد از این بازار را در اختیار دارد. از بین مدل‌های مختلف تولیدی این شرکت، مدل Y پرفروش‎تر بوده و ۴۰,۷۷۲ دستگاه از آن به وسیله مشتریان خریداری شده؛ با چنین رکوردی مدل Y توانسته ۴۱ درصد از بازار خودروهای برقی آمریکا را تصاحب کند.

پس از مدل Y، مدل ۳ با فروش ۲۷,۳۶۲ دستگاه در رتبه دوم پرفروش‌ترین خودروهای برقی ایالات متحده در فصل اول ۲۰۲۱ قرار دارد. اما از بین خودروهای برقی سایر برندها، شورولت بولت موفق‌تر از بقیه بوده و در این مدت ۹,۰۶۹ مشتری جدید را جذب کرده است.

کالیفرنیا کماکان بهشت خودروهای الکتریکی در آمریکاست و در سه ماهه اول امسال ۳۷,۱۸۹ اتومبیل برقی توسط ساکنین این ایالت خریداری شده است. بد نیست اشاره کنیم این رقم معادل ۳۸ درصد از کل خودروهای برقی فروخته شده در آمریکا محسوب می‌شود. پس از کالیفرنیا، فلوریدا با ثبت رکورد ۸,۰۱۰ در جایگاه دوم ایستاده، تگزاس و نیویورک هم به ترتیب با ثبت رکورد ۵,۵۰۰ و ۵,۰۴۷ دستگاه در رتبه‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا