فناوری

موتور برقی جدید کونیخزگ با 28 کیلوگرم وزن و 335 اسب بخار قدرت معرفی شد؛ شاهکار سوئدی

ابرخودروساز سوئدی کونیخزگ قوای محرکه برقی جدیدی را رونمایی کرده است. این شرکت انتظار دارد که با توجه به فن آوری و عملکرد بالای این قوای محرکه توسط دیگر خودروسازان نیز مورد استفاده قرار بگیرد. موتور الکتریکی کونیخزگ «Quark» نام دارد و از آهن 300M ساخته شده است. حداکثر قدرت این موتور به 335 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز به 600 نیوتن متر می‌رسد.

کونیخزگ ادعا می‌کند که با توجه به وزن 28.5 کیلوگرمی این موتور بهترین نسبت وزن به قدرت را در بین تمامی موتورهای الکتریکی دارد.

برای مقایسه خوب است بدانید که یک موتور احتراق داخلی برای تولید چنین قدرتی معمولا بیش از 200 کیلوگرم وزن دارد.

موتور الکتریکی کونیخزگ

کونیخزگ به دنبال این است تا از این موتور در صنایع مختلفی از جمله صنعت خودروسازی، هوافضا و دریایی استفاده کند.

کونیخزگ از این موتور در مدل جدید خود یعنی گمرا استفاده خواهد کرد. این موتور شار محوری به موتور 2 لیتری 3 سیلندر توربوشارژر شده کوپل خواهد شد و حداکثر خروجی این قوای محرکه هیبرید به 1700 اسب بخار خواهد رسید.

همچنین 2 موتور دیگر نیرو رسان چرخ‌های جلو خواهند بود.

قوای محرکه برقی کونیخزگ

این موتور از هر نظر برتری محسوسی به نسبت موتورهای مشابه دارد. به گونه‌ای که ماتریس گشتاور به قدرت به دور موتور به وزن آن از هر موتور دیگری بالاتر است.

در واقع دور موتور و حداکثر گشتاور این موتور به قدری بالا است که نیازی به استفاده از گیربکس وجود ندارد و شما می‌توانید به صورت مستقیم از آن استفاده کنید.

گونیخزگ همچنین با ترکیب 2 عدد از این موتورها و یک مبدل کوچک، یک قوای محرکه کامل برای خودروهای شهری ساخته است.

قرار گیری قوای محرکه و باتری ها در کونیخزگ گمرا

این قوای محرکه «Terrier» نام گذاری شده است. به علت ابعاد کوچک و قدرت بالا این موتور نیز بالاترین نسبت ها در بین تمامی موتورهای برقی دارد.

این قوای محرکه تنها 85 کیلوگرم وزن دارد و توانایی تولید 670 اسب بخار قدرت و 1099 نیوتن متر گشتاور را دارد.

کونیخزگ گمرا

این قوای محرکه قابلیت نصب به صورت مستقیم به شاسی یا مونوک فیبرکربنی را دارا است. پیش از این برای نصب قوای محرکه نیاز به ساب فریم وجود داشت.

مهم ترین ویژگی این قوای محرکه امکان بهره بردن از گیربکس با ابعاد کوچک (چرخ دنده سیاره ای) بدون مقاومت بالا است.

موتورهای دیگر برقی با وجود دور بالا نیاز به گیربکس دارند تا تمام گشتاور مورد نیاز را تولید کنند.

قوای محرکه برقی کونیخزگ

در حال حاضر مشخص نیست که این قوای محرکه در چه مدلی استفاده خواهد شد.

صنعت خودروسازی در بخش قوای محرکه به پیشرفت‌های محسوسی دست یافته است و به نظر می‌رسد که آماده بهره بردن از نسل جدید باتری‌ها است.

این اتفاق می‌تواند منجر به تغییرات اساسی در صنعت خودرو شود و بهره وری خودروهای برقی را به شکل محسوسی افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا