فناوری

هفت راه ساده برای ایجاد مرزهای بهتر هنگام دورکاری

برخی موارد انجام امورات زندگی و کار کردن در کنار یکدیگر را غیرممکن می‌کند. به عنوان مثال، فردی که علاوه بر انجام کار باید از کودک خردسال خود نیز مراقبت کند، با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. این مسئله با جریان دورکار شدن بسیاری از کارمندان به دلیل شیوع ویروس کرونا به یکی از دغدغه‌های اصلی کسب‌وکارها تبدیل شده است.

«گوریک نگ»، مشاور شغلی هاروارد و نویسنده کتاب «قواعد ناگفته: اسراری برای شروع سریع کسب‌وکار خود» در کتاب خود عنوان می‌کند که با استفاده از چند توصیه می‌توانیم مرزهای بهتری برای کار و وظایف روزانه خود ایجاد کنیم. در این مطلب چند پیشنهاد ساده را بیان خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توان بین مرزهای زندگی روزانه و کار تعادل ایجاد کرد.

قبل از هرچیز خودتان را بررسی کنید

نگ در کتابش می‌گوید قبل از هرچیز، دو عامل اساسی وجود دارد که باید آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. ابتدا به این موضوع فکر کنید که آیا شما زندگی کاری متعادل یا یکپارچه‌ای دارید. به عبارت دیگر، آیا شما به دنبال روش‌هایی برای ایجاد ساعات کاری و زمان شخصی مشخص‌تر هستید؟ یا به دنبال روش‌هایی برای ادغام آن‌ها هستید؟

بنابراین ابتدا باید بفهمید که برای چه چیزی تلاش می‌کنید و اطمینان حاصل کنید که با ایجاد مرزهایی که واقع‌بینانه نیستند، خود را برای شکست آماده نمی‌کنید.

در مورد انتظارات خود شفاف باشید

به همین ترتیب، باید محیط و فرهنگی که در آن کار می‌کنید را درک کنید. سعی کنید با مشاهده محیط اطراف خود و دیگران الگوهای رفتاری آن‌ها را بررسی کنید. سپس می‌توانید تجزیه و تحلیل خود را انجام دهید تا مشخص شود که آن‌ها طبق عادت تمام روز خود را صرف انجام دادن کارها می‌کنند و چنین چیزی از شما انتظار نمی‌رود. این موضوع تا حدی می‌تواند فشاری که به شما وارد می‌شود را کاهش دهد.

روی خروجی مورد انتظار متمرکز شوید

اگر در حین کار احساس خستگی شدید می‌کنید، شاید زمان آن رسیده که با مدیر خود در مورد روند کار صحبت کنید. «استفانی کلمن»، مدیر خدمات مالی شرکت PwC از این موقعیت به عنوان زمان مناسبی یاد می‌کند که به عنوان سنجشی برای میزان بهره‌وری خود باید تمرکز روی نتایج به دست آمده متمرکز شوید.

او عنوان می‌کند که بهره‌وری و اثربخشی تیم خود را بر اساس آنچه تولید می‌کنند، اندازه‌گیری می‌کند و به زمان انجام آن توجهی ندارد. این بدان معناست که کارمندان مجبور نیستند همیشه در یک زمان مشخص کارهای خود را انجام دهند. بنابراین این موضوع می‌تواند برای افرادی که به دنبال ادغام بیشتر هستند یک راه‌حل باشد.

کارهای روزانه خود را برنامه‌ریزی کنید

به گفته «کوین اوکز»، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت تحقیقاتی i4cp گاهی اوقات انجام کارها به صورت انفرادی، مسئولیت‌های دیگر زندگی و برقراری تماس‌های مداوم از طریق راه‌های ارتباطی مختلف (ایمیل، پیام کوتاه، تماس تلفنی) می‌تواند به راحتی منجر به احساس ضعف در کار شود.

با این وجود پیگیری فعالیت‌های روزانه و برنامه‌ریزی درباره آن‌ها می‌تواند به شما درک تازه‌ای از زمان انجام یک کار بدهد. به همین منظور در پایان هر روز کاری کمی وقت بگذارید و کارهای روز آینده خود را برنامه‌ریزی کنید.

جلوی سر و صدا را بگیرید

هنگامی که ساعت کاری شما تمام می‌شود، بهتر است اعلان‌های گوشی خود را خاموش کنید. اگر یک تقویم عمومی دارید از آن برای نشان دادن اینکه چه زمانی در دسترس هستید استفاده کنید. تحقیق انجام شده توسط دانشگاه شیکاگو در سال ۲۰۲۰ مشخص می‌کند که این دسته از حواس‌پرتی‌ها روی سلامت افراد تاثیر منفی خواهد داشت.

برای خود تشریفات پایان کار مشخص کنید

در هنگام دورکاری، زمان رفت‌وآمد بین دفتر تا خانه حذف شده است. با این وجود هنگامی که کارهای خود را در خانه انجام می‌دهید، بهتر است برای مشخص شدن این موضوع که ساعت کاری تمام شده، کارهای مشخصی تنظیم کنید. این نوع کارها می‌تواند شامل خوابیدن، انجام حرکت کششی یا بیرون رفتن از خانه شود.

از کمک دیگران استفاده کنید

در انجام کار روزانه از هر کمکی که می‌توانیم باید استفاده کنیم. بهتر است هدف روزانه خود را با دوستان یا اعضای خانواده به اشتراک بگذارید و از آن‌ها بخواهید تا آن را به شما یادآوری کنند. برخی سازمان‌ها نیز ممکن است با استفاده از مشاوران برنامه‌های مشابهی را به کارمندان خود ارائه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا