فناوری

واتساپ با اضافه کردن قابلیت Collections خرید آنلاین را ساده‌تر می‌کند

فیسبوک که همواره در جستجوی راه‌هایی برای کسب درآمد از طریق سرویس‌های خودش است، سال گذشته دو ویژگی Catalogs و «سبد خرید» را برای واتساپ معرفی کرد تا کاربران بتوانند به صورت مستقیم از طریق چت‌های خود خرید کنند. اکنون این شرکت با اضافه کردن «مجموعه‌ها» (Collections) فهرست‌های طبقه بندی شده‌ای را برای پیدا کردن آسان‌تر محصولات و تجربه خرید ساده‌تربه کاربران خود ارائه کرده است.

واتساپ می‌گوید با ارائه این ویژگی جدید، کسب و کارها اکنون می‌توانند «اقلام موجود در کاتالوگ‌های خود را بر اساس دسته‌بندی تشکیل دهند تا مشتریان دیگر مجبور نباشند برای پیدا کردن موارد مورد نیاز خود در لیست طولانی محصولات آن‌ها منتظر نمانند.»

به این صورت کاربران اکنون به جای یک فهرست کلی از محصولات، دسته‌هایی مانند «لباس مردانه»، «پیراهن» و «شلوار» مشاهده خواهند کرد. همچنین مانند گذشته، از طریق لینک ارسال شده یا دکمه خرید موجود در بالای صفحه آن‌ها به کاتالوگ شرکت دسترسی پیدا کنند.

واتساپ اعلام کرد که این اپلیکیشن و ویژگی خرید درون برنامه آن از زمان شروع همه‌گیری کرونا در برزیل و هند محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. فیسبوک و واتساپ در کشورهای در حال توسعه تاریخچه متفاوتی دارند، به عنوان مثال برزیل در اواخر سال گذشته سیستم پرداخت درون برنامه‌ای این اپلیکیشن پیام رسان محبوب را مسدود کرده بود.

واتساپ در بیانیه خود عنوان می‌کند:

ما می‌خواهیم که واتساپ را به بهترین روش برای خرید کالاها و خدمات و ارتباط کسب و کارها با مشتریان خود تبدیل کنیم. به همین دلیل روش‌های تجارت در واتساپ را برای شما آسان‌تر می‌کنیم.

فیسبوک در سال‌های اخیر ویژگی‌های زیادی را برای گسترش تجربه تجارت الکترونیک خود به اپلیکیشن واتساپ اضافه کرده است. برای مثال اخیرا قابلیت Shops به واتس‌اپ اضافه شد تا به مشتریان این امکان را بدهد که قبل از خرید هر کالایی با کسب و کارها صحبت کند. با توجه به اینکه فیسبوک در پلتفرم دیگر خود یعنی اینستاگرام روی تجارت الکترونیک تمرکز کرده است، منطقی به نظر می‌رسد که این کار را با واتساپ نیز تکرار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا