فناوری

کنسول نینتندو سوییچ سریع‌ترین میزان فروش در تاریخ گیم را رقم زد

کنسول نینتندو سوییچ اکنون به صورت رسمی به عنوان پرفروش‌ترین کنسولی که در کوتاه‌ترین مدت زمان توانست به فروش 100 میلیون دستگاه برسد تبدیل شد و توانست کنسول پلی‌استیشن 4 را پشت سر بگذارد. نینتندو امروز آخرین نتایج درآمد خود را منتشر کرد و با وجود کمبود تولید کنسول و افزایش تقاضای بازار، توانست 10.67 میلیون دستگاه نینتندو سوییچ را طی تعطیلات سال جدید میلادی به فروش برساند. با در نظر گرفتن فروش تعطیلات، آمار فروش کلی این کنسول از زمان عرضه آن در سال 2017 تا کنون به 103.54 میلیون واحد رسیده است.

  • معرفی پرفروش ترین عناوین مستقل نینتندو سوییچ در سال 2021

با عبور سوییچ از مرز 100 میلیون دستگاه در دسامبر، این کنسول بهترین آمار فروش را در کنسول‌های خانگی این شرکت ثبت کرد و همچنین تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول در تاریخ صنعت گیم شد که توانست در کوتاه‌ترین زمان، به رقم فروش 100 میلیون دستگاه برسد. قبل از این موفقیت چشمگیر نینتندو، کنسول سونی PS4 سریع‌ترین دستگاهی در این زمینه بود که توانست به 100 میلیون فروش در سال 2019 برسد. پلی‌استیشن 4 در نوامبر 2013 منتشر شد.

همانطور که در اواخر سال گذشته گزارش شد، نینتندو نیز از کمبود تراشه و مشکلات در این صنعت رنج می‌برد. رئیس این شرکت هشدار داد که آن‌ها نمی‌توانند تقاضای فراوان بازار را در ماه‌های آینده تامین کنند. در آبان نینتندو پیش‌بینی فروش کنسول سوییچ را به دلیل بحران تراشه 1.5 میلیون دستگاه کاهش داد. نینتندو اعلام کرد: ” به دلیل مشکلات کمبود سخت‌افزار، ما پیش‌بینی‌های فروش خود را 1.50 میلیون کاهش داده‌ایم و به رقم 24 میلیون دستگاه رسیده است.”

نینتندو با عرضه‌ی نسخه‌های جدید سری بازی‌های The Legend of Zelda طرفداران و علاقه‌مندان را سرگرم نگه می‌دارد و قرار است آخرین نسخه از این مجموعه بازی با نام Zelda Breath of the Wild 2 امسال بر روی نینتندو سوییچ منتشر شود.

همچنین قیمت پایین‌تر و اندک کنسول سوییچ نسبت به پلی‌استیشن 5 بر فروش آن و غلبه بر پلی‌استیشن 4 و تبدیل شدن به سریع‌ترین و پرفروش‌ترین کنسول نینتندو بی‌تاثیر نیست. هرچند که آمار‌ جامع‌ از مخاطبان و جامعه نینتندوبازان در ایران در دسترس نیست، اما تخمین زده می‌شود که چند صد هزار علاقه‌مند به این سری کنسول در ایران وجود دارد.

  • کنترلر شش دکمه Genesis نینتندو برای کنسول Switch منتشر می‌شود
  • تریلر مقایسه کیفیت Monster Hunter Rise روی PC و نینتندو سوییچ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا