فناوری

کپی برداری روش تولید انقلابی تسلا توسط چینی‌ها؛ تکنولوژی گیگاپرس به انبوه سازان آسیایی رسید

شرکت تسلا در زمینه‌های مختلفی صنعت خودروسازی را تغییر داده است. یکی از مهم ترین تغییرات استفاده از ماشین‌های عظیم الجثه تولید قطعات با نام «گیگاپرس» برای ساخت بدنه خودرو است.

حال یکی از شرکت‌های تامین کننده تسلا خبر استفاده از روش شرکت تسلا توسط دیگر خودروسازان را می‌دهد.

در سال‌های گذشته تسلا به شدت در زمینه فناوری ریخته‌گری و آلیاژ سرمایه‌گذاری کرده است تا امکان ساده سازی خودروهای خود با استفاده از قطعات بزرگ ریخته‌گری را فراهم کند.

این شرکت بزرگترین ماشین‌های ریخته‌گری حال حاضر در جهان را خریداری کرده‌است و از آن‌ها در خطوط تولید خود در آمریکا، برلین و چین استفاده می‌کند.

در حال حاضر تسلا بخش انتهایی مدل Y خود را به صورت یک تکه تولید می‌کند که جایگزین ۷۰ قطعه مختلف شده‌است.

تسلا این روش را ادامه داده تا بخش جلوی مدل Y را نیز به همین شیوه تولید کند.

در نتیجه این تغییرات به طور قابل توجهی از زمان تولید کاسته می‌شود و همچنین پیچیدگی‌های تولید نیز از بین می‌رود.

از دیگر مزیت‌های این روش کاهش وزن خودرو است.

گرچه روش تولید تسلا منتقدین بسیار زیادی دارد و در صورت وقوع تصادف کل بخش انتهایی و جلویی خودرو باید با قطعه جدید تعویض شود.

در حال حاضر شرکت‌های چینی در صف مقدم مهندسی معکوس این روش تسلا هستند.

نیویورک تایمز در گزارش مفصلی به این موضوع پرداخته است.

دیگر زمینه مهمی که تسلا بر روی آن سرمایه گذاری کرده است آلیاژ مورد نیاز برای ریخته گری به این روش است.

تسلا از اطلاعات و مهندسین شرکت SpaceX در این زمینه استفاده کرده است . یک آلیاژ آلومینیومی مخصوص به خود را تولید کرده است.

در حال حاضر خط تولید شرکت تسلا در شانگهای از نظر تیراژ و کیفیت از دیگر خطوط تولید تسلا پیشی گرفته است و به نظر می‌رسد که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

تسلا در حال حاضر مقر مدیریت خود را از کالیفرنیا به تگزاس آمریکا انتقال داده است و تنها خط تولید این شرکت در فرمونت کالیفرنیا باقی خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا