افشای جزئیات معرفی محصولات متعدد اینتل در اوایل 2023

به تازگی طبق گزارش اکانت توییتری leaf hobby جزئیاتی در خصوص نسل چهارم پردازنده های سرور اینتل Sapphire Rapids منتشر شده و این کمپانی قرار است از محصولات متعدد خود در این سری در CES 2023 رونمایی کند.

بر کسی پوشیده نیست که اینتل و AMD در حال تدارک یک رویداد بزرگ برای ژانویه هستند و  هر دو شرکت همیشه ماه ژانویه را برای معرفی CPU های ورک استیشن و نوت بوک خود هدف قرار داده‌اند. اینتل همچنین قرار است سری محصولات جدید Raptor Lake H/HX/P و U را معرفی کند و علاوه بر این‌ها این شرکت همچنین پردازنده‌های Alder Lake-N خود را با هسته‌های مخصوص E-core معرفی خواهد کرد.

تخمین زده می‌شود که اینتل در CES امسال بروزرسانی جدیدی برای محصولات دسکتاپ نسل 13 65 واتی Core non-K ارائه دهد. رونمایی از مادربردهای جدید سری H770 و B760 یکی دیگر از برنامه‌های احتمالی اینتل در CES است. بر اساس لیست منتشر شده پردازنده‌های رده بالای گیمینگ و پیشرفته سری Raptor Lake-H/HX قرار است در 3 ژانویه عرضه شوند و این در حالی است که سری پردازنده‌های کم مصرف P و U احتمال در اواخر ژانویه و یا مارس در دسترس قرار خواهند گرفت.

اینتل قبلا تایید کرده که سری پردازنده های مورد انتظار Sapphire Rapids در هفته‌های آینده معرفی می‌شود و حتی این کمپانی عرضه این محصولات در ژانویه را نیز تایید کرده است.

با این حال به نظر می‌رسد که عرضه کامل این سری پردازنده‌های سرور Sapphire Rapids-SP در همان زمانی که قرار است محصولات رده بالای دسکتاپ اینتل رونمایی شود معرفی خواهد شد که بازه زمانی بین فوریه و آوریل را شامل می‌شود.

اینتل همچنین نسخه جدیدی را برای پردازنده پیشرفته گیمینگ خود یعنی Core i9-13900KS 6 GHz ارائه خواهد کرد و انتظار می‌رود که این پردازنده نیز در سه ماهه اول 2023 معرفی شود.