فناوری

خرید شرکت ارائه دهنده تکنولوژی بهبود یافته فیبرنوری توخالی توسط مایکروسافت

Lumenisity شرکت بریتانیایی است که بر ارائه راهکارهای تجاری نسل جدید فیبر توخالی (HCF) متمرکز است و در جدیدترین خبرها به نظر می‌رسد که مایکروسافت این شرکت را خریده است. طبق اعلام رسمی مایکروسافت، ردموندی‌ها برای گسترش و بهینه کردن زیرساخت ابری خود و کاهش تاخیر و الزامات امنیتی این کمپانی را خریداری کرده‌اند.

کابل‌های HCF ترکیبی از فیبرنوری و کابل‌های کواکسیال یا هم‌محور محسوب می‌شود و طراحی اختصاصی Lumenisity با استفاده از هسته توخالی که با هوا و لوله‌های شیشه‌ای پرشده عملکرد کلی این تکنولوژی را بهبود می‌بخشد. نور در هوا سریع‌تر از محیط شیشه‌ای حرکت می‌کند و در همین راستا آزمایش اخیر توسط شرکت آمریکایی Comcast نیز نشان داده که چگونه یک رشته کابل HCF می‌تواند پهنای باند و سرعت انتقال داده 10Gbps تا 400Gbps را ارائه دهد.

BT Group که قبلا به عنوان شرکت مخابرات بریتانیا شناخته می‌شد نیز در همین خصوص تستی را بر روی کابل‌های Lumenisity انجام داده و در همین رابطه مشخص شده که استفاده از این فناوری احتمال کاهش تاخیر ارتباطی را تا 50 درصد در مقایسه با دیگر کابل‌های فیبرنوری سنتی در دسترس قرار می‌دهد. طبق گفته‌های مایکروسافت، کابل‌های HCF می‌تواند طیف گسترده‌ای از مزایا را برای صنایع مختلف ارائه دهد و تاخیر ارتباطی این فناوری مبتنی بر فیبرنوری می‌تواند در بخش خدمات مالی و بورس، مراقبت‌های بهداشتی، صنایع تولیدی و دولتی مفید واقع شود.

کابل‌های HCF Lumenisity می‌توانند تراکنش‌های پرسرعت، با افزایش پهنای باند و ارتباطات با ظرفیت بالا را ارائه دهد. مایکروسافت همچنین اظهار کرد که طراحی اختصاصی Lumenisity قابلیت‌های امنیتی و تشخیص نفوذ را نیز بهبود می‌دهد اما این شرکت جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نکرده است. غول نرم‌افزاری جهان با خرید این کمپانی به دنبال ارتقای زیرساخت ارتباطی سرویس ابری خود است و ظاهرا به صورت کلی استفاده از این سری کابل‌ها قرار است علاوه بر افزایش پهنای باند، تاخیر ارتباطی را نیز به طور قابل توجه‌ای کاهش دهد.

شرکت Lumenisity در سال 2017 به عنوان بخش تجاری جداشده از مرکز تحقیقاتی Optoelectronics Research Centre در دانشگاه ساوت همپتون انگلستان تأسیس شد و این کمپانی به توسعه و تجاری سازی تکنولوژی ساخت کابل‌های فیبرنوری HCF پرداخت. این شرکت برنده جایزه بهترین محصول ارتباطی فیبرنوری در کنفرانس اروپایی در نمایشگاه ارتباطات نوری (ECOC) شد و به تازگی ساخت یک مرکز تولیدی 3716 متر مربعی را در Romsey، انگلستان به پایان رسانده است.

  • FTC در نهایت برای معامله اکتیویژن از مایکروسافت شکایت کرد
  • افزایش سهم استفاده از مرورگر مایکروسافت Edge به 11 درصد
  • مایکروسافت در یک سند جدید تاریخ انتشار احتمالی GTA 6 را فاش کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا