فناوری

موافقت کمیسیون اروپا با خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

«کمیسیون اروپا» (به اختصار EU) پس از مدت‌ها تحقیق و بررسی، قرارداد خرید شرکت «اکتیویژن بلیزارد» (Activison Blizzard) توسط «مایکروسافت» (Microsoft) را تایید کرد. رگولاتوری EU معتقد است شرکت «سونی» (Sony) بدون در اختیار داشتن سری Call of Duty همچنان می‌تواند با «مایکروسافت» رقابت کند.

کمیسیون ناظر اروپایی امروز به طور رسمی رای موافق خود را به ادغام شرکت «اکتیویژن» و «مایکروسافت» اعلام کرد. این رای از سوی کمیسیون پس از تحقیقات داخلی آن‌ها پیرامون پیامدهای تلاش «مایکروسافت» برای خرید «اکتیویژن بلیزارد» و نقش موثر آن بر مشتریان اروپایی صادر شد. حکم موافقت آن‌ها به علت تعهد «مایکروسافت» نسبت به ارتقای سرویس‌های بازی ابری تصویب می‌شود. «مایکروسافت» تعهداتی را برای رفع نگرانی‌هایی بابت ایجاد انحصارگرایی در بازی‌های کلاود ارائه کرده است اما «کمیسیون اروپا» نسبت به قرارداد مذکور چراغ سبز نشان داد.

«کمیسیون اتحادیه اروپا» مدعی است در این معامله، «مایکروسافت» هیچ انگیزه‌ای برای محدود کردن سری بازی‌های COD و سایر عناوین Activision Blizzard نخواهد داشت. به عبارت دیگر، «کمیسیون اروپا» بدین نتیجه رسید که انحصاری شدن سری Call of Duty و محدودیت آن روی «پلی استیشن» (PlayStation) در آینده نمی‌تواند برای «مایکروسافت» سودآور باشد.

موافقت کمیسیون اروپا با خرید اکتیویژن بلیزارد

موافقت کمیسیون اروپا با خرید اکتیویژن بلیزارد؛ بیانیه مایکروسافت در پی مخالفت سازمان CMA

ماه گذشته، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) با خرید «اکتیویژن بلیزارد» توسط «مایکروسافت» مخالفت کرد. این سازمان باور دارد این ادغام روی افزایش قدرت سرویس‌های ابری شرکت Microsoft تاثیر می‌گذارد. «مایکروسافت» پس از مخالفت CMA، بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت «خرید این شرکت توسط ما ابزارهایی را جهت تعیین شرایط و ضوابط این بازار برای 10 سال آینده» ارائه می‌دهد». متن بیانیه «مایکروسافت» بدین شرح است:

مقامات رقابت بریتانیا، ایالات متحده و اروپا متفق‌القول هستند که این ادغام به رقابت در بازی‌های ابری آسیب می‌رساند. CMA به این نتیجه رسید سرویس ابری باید به عنوان یک بازار آزاد و رقابتی ادامه یابد تا نوآوری و انتخاب را در این بخش به سرعت در حال توسعه هدایت کند. پیشنهادهای مایکروسافت که امروز توسط کمیسیون اروپا پذیرفته شد، به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا شرایط و ضوابط این بازار را برای 10 سال آینده تعیین کند. آن‌ها یک بازار آزاد، باز و رقابتی را با بازاری جایگزین می‌کنند که مشروط به مقررات مستمر بازی‌هایی است که مایکروسافت می‌فروشد.

گفتنی است به جز کمیسیون اروپا تاکنون کشورهای مختلفی از جمله آفریقای جنوبی، برزیل، شیلی، عربستان و اوکراین به معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت چراغ سبز نشان دادند. با این وجود، هنوز احتمال دارد «مایکروسافت» با چالش بزرگ‌تری از بازار بریتانیا روبرو شود؛ چرا که سازمان FTC ایالات متحده هنوز در حال بررسی ابعاد و تاثیر این معامله بوده و قرار است رای نهایی خود را در هفته‌های آینده اعلام کند.

  • ادعای سازمان CMA؛ کنسول نینتندو سوئیچ توانایی اجرای سری Call of Duty را نخواهد داشت
  • بخش چندنفره بازی Call of Duty: Modern Warfare II به مدت یک‌هفته رایگان می‌شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا