فناوری

دسترسی کلیه مدارس کشور به اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم

«عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز اعلام کرد کلیه مدارس کشور از طریق فیبرنوری به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند. او وعده داد این طرح تا پایان دولت سیزدهم عملی می‌شود.

امروز صبح، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از مدارس پسرانه شهر پردیس و در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرایی اتصال اینترنت پرسرعت مدارس به فیبرنوری اظهار کرد در آینده، جاده‌ها تبدیل به فیبرهای نوری می‌شوند و هدف دولت سیزدهم این است که تا پایان سال جاری، حدود 8 الی 10 میلیون از مردم ایران تحت پوشش فیبرنوری قرار گیرند.

«زارع پور» تاکید کرد برخی از مردم از کیفیت کنونی اینترنت کشور ناراضی هستند اما با توسعه فیبرنوری، مشکل کندی و اختلال در اینترنت رفع می‌شود. او گفت فناوری 4G بدون مشکل از تهران به شهرستان‌های کشور انتقال داده شد و انتقال فیبرنوری به شهرستان‌ها نیز قابل‌اجرا خواهد بود. وزیر ارتباطات تصریح کرد تا پایان سال 30 درصد و تا پایان دولت سیزدهم، کلیه مدارس کشور بر بستر شبکه ملی اطلاعات از طریق فناوری فیبرنوری به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

«عیسی زارع پور» ادعا کرد وزارت‌خانه در کنار آموزش و پرورش است. در ایام کرونا آموزش و پرورش در تمام دنیا با اختلال مواجه شد و با همتی که در وزارت ارتباطات وجود داشت و با همراهی آموزش و پرورش مدارس به کار خود ادامه دادند. او تاکید کرد امروز روز بزرگی برای حوزه ارتباطات و آموزش و پرورش است. وزارت‌خانه قصد دارد در روز چهارشنبه (همزمان با روز جهانی ارتباطات) عملیات اجرایی توسعه فیبرنوری برای 100 شهر را آغاز کند. این پروژه حاصل کار شبانه‌روزی اپراتورها و سایر بخش‌های فعال در پروژه مذکور است.

اینترنت فیبرنوری در مدارس

هدف اصلی اجرای پروژه فیبرنوری در ایران اعلام شد؛ تلاش برای افزایش سرعت اینترنت کشور!

«رضا مراد صحرایی»، سرپرست آموزش و پرورش کشور صمیمانه از اقدام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکر کرد و افزود اتصال مدارس به فیبرنوری باعث می‌شود آموزش الکترونیکی در همه‌جای کشور گسترده شود. از سوی دیگر، «امیر محمد لاجوردی‌زاده» رئیس سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در بخشی از این مراسم گفت پروژه فیبرنوری با هدف افزایش پوشش و سرعت اینترنت در ایران اجرا می‌شود. پوشش اینترنت در روستاهای بالای 20 خانوار در ابتدای دولت حدود 79 درصد بود که اکنون این آمار از 90 درصد عبور کرده است.

شهر پردیس به علت وجود پارک علم و فناوری پردیس و حضور مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات و اتصال روستاهای آن به شبکه ملی، از نظر پوشش ارتباطی قابل‌قبول باشد. از همین رو وزارت ارتباطات تصمیم گرفت شهر را فازبندی کرده و پوشش آن را به اپراتورهای مختلف اهدا کند. او تاکید کرد کشور شاهد پوشش 40 درصدی فیبرنوری است و 97 کیلومتر حفاری و 113 کیلومتر فیبرگذاری شده است.

  • مذاکراه با سامسونگ و هواوی بر سر برقراری تماس تصویری در اپراتورهای داخلی
  • فیروزآبادی: نگویید اینترنت طبقاتی؛ بگویید اینترنت حرفه‌ای!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا