فناوری

انچه باید درمورد فیلتر شکن سایفون بدانید

انچه باید درمورد فیلتر شکن سایفون بدانید

با سلام خدمت دوستان گرامی انچه باید درمورد فیلتر شکن سایفون بدانید مطلب مفیدی است که خواندش خالی از لطف نیست

انچه باید درمورد فیلتر شکن سایفون بدانید

چگونگی عملکرد فیلتر شکن سایفون

فیلتر شکن سایفون در کشورهایی که محدودیت های اینترنی وجود دارد مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار می گیرد.

بررسی سایفون را با این گفته آغاز می کنیم که سرویس VPN را شرکت Toripo توسط شرکت Psiphon Inc در کانادا ارائه می دهد. سرویس ترکیبی VPN چگونه تولید می شود؟

می توان این سرویس را به عنوان یک VPN کامل با محافظ L2TP / IPsec دانست. با این حال این هدف اصلی نیست. سایفون ابزاری برای دور زدن سانسور از تکنولوژی VPN, SSH è HTTP و پروکسی استفاده می کنند.

سایفون یک برنامه متن باز است که در واقع یک شبکه از هزاران سرور پروکسی با موقعیت جغرافیایی متفاوت است که به کاربران اینترنت امکان دور زدن سانسور و دسترسی به اطلاعات آزاد را بر روی سیستم های ویندوز و اندروید می‌دهد. سایفون۳ توسط شرکت سایفون ارائه می شود و از تکنولوژی‌های VPN, SSH استفاده می کند که سانسور را دور بزند.

به نقل از روزنامه ایران، محمدعلی وکیلی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران به نکته جالب توجهی اشاره کرده است که نشان از افزایش گرایش کاربران به استفاده از فیلترشکن‌ها برای دسترسی داشتن به تلگرام دارد. وی با بیان اینکه طبق آخرین آمارها حجم دسترسی به تلگرام در کشور حدود ۴۰ میلیون نفر بود، اعلام کرد: تعداد کاربران تلگرام پس از اعمال فیلتر به ۲۵ تا ۳۰میلیون نفر رسیده است. وکیلی با اشاره به فیلترینگ تلگرام، گفت: بدیهی است که پس از فیلتر شبکه پرمخاطبی همچون تلگرام، انجام برخی از کارها برای تمامی اقشار جامعه به‌تناسب نوع استفاده و بهره‌گیری از آن سخت شد؛ اما پس از چند روز دوباره حجم دسترسی به این شبکه بالا رفت.

به‌دنبال ناآرامی‌های اخیر در ایران و فیلتر شدن تلگرام و اینستاگرام، بسیاری از فعالیت‌ها و کسب و کارهای مجازی با مشکل مواجه شدند و به‌دنبال راهکاری برای کمتر کردن ضرر و زیان ناشی از فیلتر موقت این شبکه‌های اجتماعی بودند.

انچه باید درمورد فیلتر شکن سایفون بدانید

معایب فیلتر شکن سایفون

فیلتر شکن سایفون که اخیرا در بین کاربران ایرانی طرفدار پیدا کرده میتونه یک حمله امنیتی برای آنها حساب شود چرا که این نرم افزار ها موجبات به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی یک کاربر در یک سرور عمومی می شود . این مورد وقتی بحرانی می شود که کاربری بخواهد با استفاده از نرم افزار فیلتر شکن سایفون در اینترنت شروع به گشت و گذار کند و در این وسط هر از گاهی با کارت بانکی خود اقدام به خرید نماید و یا به ایمیل ها و حساب های کاربری مهم خود وارد شود که این مورد باعث خواهد شد اطلاعات بسیار مهم کاربر در یک شبکه عمومی به اشتراک گذاشته شود .

در مورد نرم افزار فیلتر شکن سایفون : این یک نرم افزاری است عمومی جهت تغییر آی پی و با هدفگیری گذر از فیلترینگ سایتهای مستهجن و خلاف قوانین اسلامی و کشوری در ایران . در این نرم افزار که از امنیت فوق العاده پایین هم برخوردار هست اطلاعات شخصی کاربران جمع آوری می شود و حتی در خود نرم افزار هم به بعضی از این موارد اشاره شده که ” جهت ارتقا کیفیت نرم افزار برخی از اطلاعات کاربران ذخیره می شود ”

در ایرانی که به راحتی ویندوز سون کرک می شود آیا به نظرتون نمیتوان در سورس برنامه سایفون دست کاری کرد ؟ و اونو در اینترنت در بین کاربران به اشتراک گذاشت ؟ به راحتی میشه این کار رو کرد و دارن می کنن و اطلاعات شخصی کاربران توسط برخی افراد سود جو به خطر می افتد .

این نرم افزار از لحاظ نا امنی به حدی هست که گوگل برخی از اوقات از ارائه سرویس به این پراکسی خودداری میکند و آن را مضر میداند .

توجه کنید که فیلترینگ تنها در ایران نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا مثل آمریکا نیز این مورد انجام میشود شما چند لحظه ای فکر کنید و خودتون رو جای پدر و مادر کودکان و نوجوانی بذارید که در اینترنت در حال گردش هستند و اگر فیلترینگ نباشد حتی با جستجوی عکس ماشین هم گوگل به اشتباه هر از گاهی تصاویر مستهجن رو میاره که روح لطیف و پاک کودکان و نوجوانان معصوم با دیدن این صحنه ها به خطر می افتد حالا جالبه بدونید که کشور آمریکا که خود برخی از سایتهایی رو که فیلتر کرده اگر یک سایت پراکسی مخصوص به عبور از اون وجود داشته باشه باهاش برخورد قانونی میکنه . در آمریکا و کشورهای اروپایی این نرم افزارهای پراکسی به معنای تقدیم کردن اطلاعات شخصی خود به جهان هست اطلاعاتی که آبرو و سرمایه مادی و معنوی یک انسان را به خطر می اندازد .

قائم مقام مرکز آپا دانشگاه صنعتی اصفهان روز سه شنبه به ایرنا گفت: کارشناسان این مرکز در بررسی های اخیر خود متوجه شدند که این نرم افزار به سرقت اطلاعات سیستم های رایانه ای و تلفن همراه می پردازد.
مهدی بهروزی افزود: اگر این نرم افزار بر روی سیستم رایانه یا تلفن همراه دارای سیستم اندروید نصب شده باشد حتی در مواقعی که هیچ درخواستی بر روی شبکه ارسال نشود، ترافیک مشکوکی بر روی سیستم ایجاد می کند.
وی ادامه داد: بررسی ها نشان داد که این ترافیک در حال ارسال اطلاعات سیستم رایانه به سرورهایی در نقاط مختلف دنیا است.
وی با تاکید بر اینکه آنتی ویروس سیمانتک نیز این فیلترشکن را بعنوان بدافزار شناسایی می کند از کاربران خواست به هیچ عنوان از این نرم افزار بویژه در رایانه هایی که حاوی اطلاعات حساس یا مالی است استفاده نکنند.
این کارشناس با اشاره به اینکه استفاده از این نرم افزار در چند ماه گذشته بوی‍ژه پس از مسدود شدن شبکه های وی پی ان (VPN) در بین کاربران ایرانی زیاد شده است،
بهروزی تصریح کرد: بدون شک هدف اصلی طراحان این نرم افزار، دسترسی آزاد کاربران ایرانی به سایتهای اینترنتی نیست بلکه اهداف دیگری مانند سرقت اطلاعات در پس آن وجود دارد.
وی اظهار کرد: کارشناسان این مرکز در حال بررسی نرم افزار دیگری به نام ˈفری گیتˈ (Freegate) هستند که این فیلترشکن نیز ممکن است چنین حالتی داشته باشد.

نوشته انچه باید درمورد فیلتر شکن سایفون بدانید اولین بار در مجله اینترنتی آراس , اخبار , عکس , مدل , فناوری. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا