بازی هافناوریکسب و کار

دو گوشی مفهومی تاشو TCL با طراحی انقلابی و عجیب معرفی شدند

در دنیایی که هر روز گوشی‌های هوشمند قابل پیش‌بینی‌تر می‌شوند، TCL تلاش می‌کند تا سبک جدیدی از طراحی را در گوشی‌های خود ایجاد کند. دو گوشی مفهومی تاشو TCL که امروز رونمایی شده‌اند از نمایشگرهای انعطاف پذیری استفاده کرده‌اند که این روزها به شدت در حال فراگیر شدن هستد. یکی از آنها از دو ناحیه خم می‌شود و دیگری از یک ناحیه.

آشنایی با دو گوشی مفهومی تاشو TCL

پنل‌های انعطاف پذیر این دو گوشی توسط TCL-CSOT، بخش زیرمجموعه تولید نمایشگر TCL ساخته شده است. تکنولوژی AMOLED انعطاف پذیر حالا این امکان را فراهم کرده تا نمایشگر 10 اینچی به 6.65 اینچ تبدیل شود. نسبت ابعاد این نمایشگر 20.8:9 است و رزولوشن آن 3K.

گوشی مفهومی تاشو TCL

TCL دو نوع لولای متفاوت با نام‌های DragonHinge (لولای اژدهای) و ButterflyHinge (لولای پروانه‌ای) طراحی کرده است که اولی مانند گلکسی فولد به داخل و دومی مانند میت X به بیرون خم می‌شود. با استفاده همزمان از این دو لولا، گوشی آکاردئونی TCL نمایشگری خواهد داشت که به سه نمایشگر تبدیل می‌شود.

 گوشی مفهومی تاشو TCL

طراحی انعطاف پذیر دوم حتی از این هم جسورانه‌تر است. این گوشی از لبه کنار باز می‌شود و نمایشگر از زیر بدنه دستگاه بیرون می‌آید. بدین ترتیب نمایشگر آمولد رول‌شوند از 6.75 اینچ به 7.8 اینچ تبدیل خواهد شد. البته در حال حاضر این مکانیزم به صورت دستی عمل نمی‌کند و با فشار دادن کلید نمایشگر حرکت خواهد کرد.

گوشی مفهومی تاشو TCL

زمانیکه ظاهر گوشی تغییر می‌کند، رابط کاربری دستگاه هم با نمایشگر بزرگتر سازگار می‌شود و قابلیت‌های بیشتری مانند حالت مالتی تسکینگ را نیز ارائه می‌کند. به لطف تکنولوژی متفاوتی که در ساخت این نمایشگر استفاده شده است، خبری از چین و چروک بر روی پنل OLED آن نخواهد بود.

 گوشی مفهومی تاشو TCL

TCL اعلام کرده است که در حال حاضر خبری از قیمت‌گذاری و جزئیات زمان عرضه این طرح‌های مفهومی نیست. با این حال، به نظر می‌رسد که این دو گوشی برای بررسی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا