فناوری

کاهش شدید سهم بازار اینتل در سال 2022 – بخاطر یک سیب گاز زده پول دار

سال گذشته بود که اپل اعلام کرد قصد دارد پردازنده‌های اینتل را کنار گذاشته و از سیلیکون‌های سفارشی خود در مک‌های جدید استفاده کند. کمی پس از این خبر شاهد حضور مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی با چیپ M1 اپل در بازار بودیم. حالا اما گفته می‌شود که ممکن است شاهد کاهش شدید سهم بازار اینتل در سال 2022 باشیم و احتمال این که تصمیم اپل باعث این موضوع شده باشد، بسیار است.

سال گذشته اپل گفته بود که انتقال کامل از پردازنده‌های اینتل به سیلیکون‌های ساخت خود شرکت حداقل دو سالی طول می‌کشد. این شرکت قصد ندارد هیچ کدام از کاربران خود را رها کند زیرا همین حالا نیز شاهد استفاده MacBook و iMac و Mac mini از چیپ M1 هستیم. سیب گاز زده مشخصا سال آینده می‌تواند انتقال مد نظر خود را تکمیل نماید در حالی که تا به حال چهار مک با پردازنده نسل اول M1 راهی بازار شده است.

کاهش شدید سهم بازار اینتل در سال 2022

امسال اینتل 50 درصد سفارشات خود از سوی اپل را از دست خواهد داد. در نهایت شرکت دوم کامل به پردازنده‌های خود متکی خواهد بود و با توجه به گزارش DigiTimes سهم بازار اینتل در سال 2023 به کمتر از 80 درصد کاهش می‌یابد. این میزان حداقل خواهد بود زیرا 10 درصد سهم بازار اپل و 10 درصد نیز سهم بازار AMD باعث می‌شود که سهم اینتل در بازار نوت بوک حداقل این میزان کاهش را شاهد باشد.

در حالی که اینتل برنامه‌های بازاریابی مختلفی را ترتیب داده تا بگوید چرا پردازنده‌های این شرکت بهتر از سیلیکون‌های اپل هستند. اپل از طرف دیگر مشغول توسعه نسخه(‌های) جدیدی از پردازنده‌های سری M1 خود است تا کارایی و عمر باتری بالاتری را برای مک بوک‌ها به ارمغان آورد. این شرکت همچنین روی مدل‌های جدید مک بوک پرو کار می‌کند که احتمالا از پردازنده‌های جدید گفته شده استفاده خواهند کرد.

در هر صورت به نظر می‌رسد حتی در صورت ارائه پردازنده‌های قدرتمند نیز با توجه به از دست دادن سهم اپل، اینتل بخشی از درآمدهای خود در بازار نوت بوک را به راحتی از دست می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا