بازی هافناوریکسب و کار

بنچمارک: کارت حافظه نانو هوآوی عملکردی مشابه با MicroSD دارد

هوآوی اوایل پاییز و همزمان با معرفی پرچمداران سری میت 20 از کارت حافظه جدید خود نانو مموری (NM) رونمایی کرد، اما آیا این کارت برتری‌ای در مقایسه با حافظه‌های MicroSD دارد؟ نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که عملکرد نانو مموری مشابه با حافظه رقیب، یعنی میکرواس‌دی هست. هوآوی با استفاده از پروتکل eMMC 4.5 و فناوری انتقال سرعت UHS-I U3 تضمین کرده است که این کارت حافظه دارای پیک سرعت 90 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 30 مگابایت برثانیه خواهد داشت.

اما این چیزی است که به صورت تئوری عنوان شده است. Hi-Tech عملکرد این کارت را به صورت عملی بررسی کرده است:

سرعت

خواندن

نوشتن

بیشینه سرعت

74 MB/s

83 MB/s

میانگین سرعت

70 MB/s

73 MB/s

کپی کردن یک فایل 6.7 گیگابایتی 1 دقیقه و 33 ثانیه طول کشیده که این 72 مگابایت برثانیه است. کارت حافظه NM هوآوی مورد آزمایش 128 گیگابایتی بود که پس از فرمت کردن آن 123.73 گیگابایت آن برای کاربران در دسترس قرار گرفت. در حال حاضر تنها این ظرفیت موجود همین است اما کارت‌های 256 گیگابایتی و 64 گیگابایتی آن نیز به زودی عرضه خواهد شد.

تنها 4 گوشی هوشمند در حال حاضر از استاندارد کارت حافظه جدید پشتیبانی می‌کنند و هر 4 مدل از گوشی‌های میت 20 (میت 20، میت 20 پرو، میت 20 اکس و میت 20 پورش دیزاین) هستند، اما بدون شک این استاندار در آینده در گوشی‌های بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. آداپتورهای USB هم برای اتصال این کارت‌ها به کامیپوتر برای جابجایی فایل‌ها وجود که البته متفاوت با ردیرهای SD هستند.

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی گوشی میت 20 هوآوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا