فناوری

کمبود تراشه مانع شکستن رکورد فروش PS4 توسط PS5 در دومین سال عرضه می‌شود

بنا به گزارشاتی که منابع بلومبرگ به این خبرگزاری رسانده‌اند، هدف تولید سونی در مورد کنسول PS5 برای سال مال جاری به واسطه رویارویی سازنده ژاپنی با بحران ادامه کمبود تراشه که به واسطه شیوع بیماری کرونا پیش آمده، پائین‌تر بوده است. در ماه ژوئن گزارشی مبنی بر اینکه سونی انتظار دارد کمبود موجودی پلی استیشن 5، آخرین نسل از کنسول بازی این کمپانی در سال 2022 نیز ادامه داشته باشد منتشر شد. این در حالیست که مدیر مالی ارشد سونی پیش بینی کرده میزان تقاضا برای بسیاری از محصولات از جمله PS5 کاسته نخواهد شد و تعداد بسیار بیشتری از این کنسول در سال آینده به تولید خواهد رسید، با این حال کمپانی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد. همچنین ممکن است کمبود تراشه مانع شکستن رکورد فروش PS4 توسط PS5 در سال آینده باشد.

کمبود تراشه مانع شکستن رکورد فروش PS4 توسط پلی استیشن 5

حال بلومبرگ گزارش کرده است که روند فروش سه ماهه پلی استیشن 5 مقداری کمتر از حد انتظارات بوده و علت این موضوع، کمبود تراشه و قطعات مورد نیاز برای ساخت این کنسول می‌باشد. همین باعث شده تا سونی هدف تولید را به حدود 15 میلیون دستگاه کاهش دهد. سونی پیش از این هدف تولید PS5 تا قبل از مارس 2022 را بیش از 16 میلیون دستگاه تعیین کرده بود. با این حساب کار سونی برای عبور از میزان فروش پلی استیشن 4، کنسول نسل قبل این کمپانی در دومین سال فروش PS5 به مراتب سخت‌تر شده است.

سونی پیش از این در گفت و گو با سهامداران خود اعلام کرد که علاقمند است در دومین سال عرضه پلی استیشن 5، رکورد فروش پلی استیشن 4 را بهبود بخشد. پلی استیشن 4 در سال دوم فروش خود به تعداد 14.8 میلیون دستگاه وارد بازار شد و اگر چه هدف سونی این است که از این میزان عرضه عبور کند، اما سازنده ژاپنی اذعان داشته است که این کار با توجه به وضعیت فعلی جهان و صنعت تراشه سخت و پیچیده شده است. باید دید آیا سونی می‌تواند در این چالش خود پیروز شود یا خیر. پلی استیشن 5 در نوامبر سال 2020 روانه بازار شد.

  • آیا وجود هیت سینک برای SSD پلی استیشن 5 ضرورت دارد؟
  • آمار فروش کنسول و بازی در آگوست 2021 – پلی استیشن 5 در صدر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا