فناوری

الکتریکی شدن ماشین‌ های لینکلن تا سال 2030

بعد از خبر الکتریکی شدن ماشین های فیات تا سال 2030، اینبار شرکت لینکلن وعده‌ای مشابه به سرمایه گذاران و خریداران این شرکت داده و امروز در بیانیه‌ای الکتریکی شدن ماشین‌ های لینکلن تا سال 2030 را به صورت رسمی اعلام کرد (تا سال 2025 نیمی از وسایل نقلیه خود را باید برقی کند). همچنین به مناسبت سالگرد 100 سالگی این شرکت، اولین خودرو برقی تمام الکتریکی آن در سال آینده عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

دلیل الکتریکی شدن ماشین‌ های لینکلن

تب و تاب برقی شدن خودروها از اوایل سال جاری بالا گرفته است. در اولین قدم شرکت فورد 30 میلیارد دلار برای توسعه خط تولید وسایل نقلیه الکتریکی خود (و هماهنگی با برنامه تولید کاملا برقی برای اتحادیه اروپا تا سال 2030) هزینه کرد تا هر چه زودتر به آن برسد. این استراتژی جاه طلبانه شرکت فورد (که فورد پلاس نامیده می‌شود) نشان دهنده تلاش برای رسیدن به رقبای خود همچون جنرال موتورز، فولکس واگن و تسلا است. شرکت فورد در ماه مه سال جاری اعلام کرد که در حال کار بر روی نسخه تمام الکتریکی SUV های لینکلن آواتار و اکسپلورر است و در کنار آن فکری به حال کامیون‌های بزرگ و سیستم تعلیق آن‌ها خواهد کرد.

امروز نیز شرکت لینکلن اعلام کرد که زیر چتر برنامه بزرگ فورد پلاس قرار دارد و این شرکت متعهد به ساخت پلتفرم‌های EV با چند شاسی متفاوت است. در همین راستا مدل Zephyr این شرکت در ماه آوریل در نمایشگاه اتومبیل شانگهای به نمایش در آمد و پیش نمایشی از خودروهای آینده این شرکت ارائه داد. نمایشگر بزرگ و قرار گرفتن آن بر روی داشبورد، سیستم اطلاعاتی مبتنی بر ابر، طراحی دوباره آرم ستاره این شرکت و بزرگ‌تر کردن فضای داخلی ماشین‌ها از جمله برنامه‌های این شرکت برای خودروهای آینده خود است.

نظر شما درباره الکتریکی شدن ماشین‌ها در آینده‌ی نزدیک چیست؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا