بازی هافناوریکسب و کار

یافتن موقعیت مکانی کاربران با دقت یک متر از طریق تبلیغات موبایلی!

گزارشات جدید نشان می‌دهد که یک شرکت امنیتی اسرائیلی می‌تواند با استفاده از تبلیغات موبایلی اقدام به یافتن موقعیت مکانی کاربران کرده و امنیت آنها را در معرض خطر قرار دهد. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده توسط توسعه‌دهندگان برنامه، یافتن موقعیت کاربران با دقت یک متر امکانپذیر کند.

در گزارش جدیدی که توسط نشریه فوربز منتشر شده، اعلام شده که یک شرکت اسرائیلی با نام Bsightful از تبلیغات موبایلی به روش هوشمندانه‌ای بهره می‌برد و با استفاده از داده‌های رایگان توسعه‌دهندگان از اطلاعات کاربران برنامه خود، این شرکت می‌تواند موقعیت مکانی آنها را بدست آورد. Bsightful با فروش اطلاعات بدست آمده، برای خود درآمد کسب می‌کند.

جالب است بدانید که Bsightful شرکتی بسیار مرموز است و فوریز اطلاعات بسیار اندکی در خصوص آن کشف کرده است. با این حال، این گزارش نشان می‌دهد که آنها می‌توانند اطلاعات مکانی کاربران را از طریق تبلیغات در گوشی‌های هوشمند جمع‌آوری کنند و این موضوع می‌تواند امنیت گوشی کاربران را به شدت تحت خطر قرار دهد.

چگونه تبلیغات موبایلی امنیت گوشی هوشمند را نقض می‌کنند؟

تصور کنید که شما یک تبلیغ دهند هستید. اگر بخواهید فضای تبلیغاتی در یک برنامه موبایلی بخرید، باید قبل از آن مطمئن باشید که آن برنامه موبایلی برای مخاطبینی که قرار است تبلیغ شما را ببینند مناسب است. به عنوان مثال اگر قصد فروش یک شامپو ریش را دارید، احتمالا دلتان نمی‌خواهد که این تبلیغ برای خانم‌های به نمایش درآید، چراکه آنها مخاطب مناسب برای محصول شما نیستند.

برای کمک به تبلیغ دهندگان جهت کشف مخاطب در برنامه مناسب، پلتفرمی تحت عنوان Demand Side Platform یا DSP بوجود آمده است که با استفاده از آن توسعه دهندگان برنامه می‌توانند اطلاعات کاربران خود را آپلود کرده و تبلیغ دهندگان با استفاده از آنها برنامه مناسب برای مخاطبین واقعی تبلیغات خود را پیدا کنند.

طبق گفته فوربز، Bsightful با ایجاد DSPهای غیرواقعی موفق شده اطلاعات دقیقی از داده‌های کاربران که از طریق توسعه دهندگان برنامه‌ها جمع‌آوری می‌شد، بدست آورد. این برنامه‌ها ممکن است هر از چندگاهی برای حفظ ظاهر، تبلیغاتی نمایش دهند، اما هدف اصلی DSPهای غیرواقعی، فقط و فقط جمع‌آوری اطلاعات است. در این مورد ظاهراً Bsightful اطلاعات جمع‌آوری شده را به دولت‌ها، پلیس و یا دیگر سازمان‌ها فروخته است.

باوجود آنکه داده‌های جمع‌آوری شده توسط این روش به اندازه جمع‌آوری مستقیم اطلاعات کاربران، دقیق نیست، اما به آن اندازه دقیق هست که امنیت گوشی هوشمند شما را به خطر بیندازد. در بهترین حالت، یک سازمان می‌تواند تنها با یک شماره تلفن اطلاعات شخص مورد نظر خود را با دقت یک متر پیدا کند.

مطمئناً برای اینکه سیستم ردیابی در گوشی شما کار کند، در دستگاه به برنامه‌ای نیاز هست که به آن اجازه داده شده برای تبلیغات از اطلاعاتتان استفاده کند. این یعنی کشف موقعیت کاربرانی که برای دسترسی دادن به برنامه‌ها سختگیری می‌کنند و تا حد ممکن تبلیغات گوشی را بلاک می‌کنند، این موضوع سخت‌تر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا