فناوری

نسخه موبایل بازی سایبرپانک 2077 در واقع یک باج افزار است

اتفاق تازه‌ای نیست که افرادی دست به انتشار نسخه‌های جعلی از عناوین محبوب برای پلتفرم موبایل می‌زنند که بازی نیستند و فقط با هدف آلوده کردن دستگاه ساخته شده‌اند. این بار این اتفاق برای نسخه موبایل بازی سایبرپانک 2077 که به تازگی منتشر شده و از مهم‌ترین عناوین سال محسوب می‌شود رخ داده است. البته این مورد صرفا یک ویروس یا اپلیکیشن مخرب نیست، بلکه یک باج افزار است که دردسرهای بخصوص باج افزارها را در خود جای داده است. باج افزارها موجب قفل شدن دستگاه می‌شوند و به ازای پرداخت مبلغی، باز خواهند شد. اما در این مورد راهی برای بازگشایی دستگاه بدون پرداخت باج وجود دارد.

نسخه موبایل بازی سایبرپانک 2077

باجگیری در نسخه موبایل بازی سایبرپانک 2077

سی دی پراجکت رد به طور کلی هیچ نسخه‌ای از سایبرپانک 2077 را برای سیستم عامل‌های موبایل منتشر نکرده و این بازی به اندازه کافی حتی بر روی کنسول‌های نسل قبل سونی و مایکروسافت چالش در اجرا داشته بنابراین مسلما توسعه نسخه‌ای از بازی برای اندروید یا iOS کاملا منتفی است. یکی از کارشناسان بدافزار در کسپرسکی وب سایتی را شناسایی کرده که کاربران را به یک سایت جعلی با شکل و شمایل گوگل پلی استور برای دانلود Cyberpunk 2077 Mobile هدایت می‌کند. اگر چه افراد آگاه اینگونه مواقع متوجه خطر شده و دست به اقدامی نمی‌زنند، اما بسیاری کاربران عادی گول اینگونه ترفندها را می‌خورند. در این نسخه فعلی، فایل باج افزار ColdWare قرار دارد که نسخه‌ای از باج افزار BlackKingdom است.

مانند دیگر باج افزارها، این باج افزار نیز محتویات دستگاه را قفل می‌کند و به کاربر قربانی 10 ساعت زمان برای پرداخت 500 دلار فرصت می دهد. در غیر این صورت تمامی اطلاعات دستگاه کاربر پاک خواهد شد. کارشناس کسپرسکی خاطر نشان کرده که راهی برای بازگشایی محتویات دستگاه بدون پرداخت باج وجود دارد. که البته تضمینی وجود ندارد که حتی بعد از پرداخت مبلغ مشخص شده، کاربر به اطلاعات دستگاه دسترسی پیدا کند. خوشبختانه یک کلید هارد کد در باج افزار ColdWare وجود دارد که اجازه می‌دهد محتوای دستگاه رمزگشایی شوند. همان طور که گفته شد، این اتفاق تازه ای نیست. سال گذشته نسخه جعلی عنوان Apex Legends برای موبایل منتشر شد که در واقع یک دانلودر تبلیغات بود. این بازی برای موبایل منتشر خواهد شد اما به گفته EA این اتفاق تا سال آینده رخ نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: CD Projekt RED و پرونده های قانونی به دنبال عرضه پر از باگ Cyberpunk 2077

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)

کمی صبر کنید…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا