فناوری

مقدار ضرر مالی گوگل در هنگام از کار افتادن سرویس‌ها

در هفته گذشته، یک وقفه گسترده در سرویس‌های مختلف Google تقریباً همه خدمات این شرکت را از بین برد. سرویس‌های Gmail ، YouTube، Drive، Meet و Docs همه تحت تأثیر قرار گرفتند. حتی برخی از ویژگی‌های سیستم عامل اندروید این شرکت نیز فلج شد، زیرا کاربران موبایل قادر به استفاده از برنامه‌هایی مانند Photos و Maps نبودند. این قطعی بیش از یک ساعت طول نکشید، اما سروصدای قابل توجهی در اینترنت ایجاد کرد و قطعا توجه هر کدام از ما که تقریباً کاملاً به خدمات یک شرکت واحد وابسته‌ایم (چه در زندگی شخصی و چه در حرفه کاری) را به خود جلب کرد. با این حال، نتایج این اتفاق فراتر از ناراحتی کاربران بوده و علاوه بر ایجاد ناراحتی از اکوسیستم Google، درآمد میلیاردی این شرکت را با خطر همراه کرد و ضرری هنگفت را به آن وارد کرد. اما به نظر شما مقدار ضرر مالی گوگل در هنگام از کار افتادن سرویس‌ها چقر بوده است؟

مقدار ضرر مالی گوگل

طبق گزارشی که از درآمد Alphabet در سال 2019 منتشر شده بود، تبلیغات YouTube در طول آن سال بالغ بر 15.15 میلیارد دلار بوده است. به طور متوسط​​، یوتیوب مبلغ 41.50 میلیون دلار درآمد آگهی در روز کسب می‌کند که در مدت زمان قطعی، 1.73 میلیون دلار در ساعت محاسبه شده است. البته باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که درآمد YouTube در سال جاری 30-40٪ رشد داشته است. پس بر اساس درآمد آگهی گزارش شده برای سه ماهه سوم امسال و این پیش بینی‌ها، می‌توان تخمین زد که ضرر گوگل در هنگام قطعی سرویس‌هایش بالغ بر 2.3 میلیون دلار بوده است.

در حالی که این خسارت به بسیاری از محصولات دیگر مجموعه Google نیز وارد شده است. بسیاری از سرویس‌های دیگر گوگل رایگان هستند (به عنوان مثال Gmail) و با پرداخت‌های موردی (به عنوان مثال Nest) یا اشتراک (به عنوان مثال Google Workspace) در مواردی پرداخت می‌شوند. بنابراین ضرر مستقیم و آنچنانی دریافت نشد و تنها مدت کوتاهی آفلاین شدند.

تنها ضرر مالی ملاک است؟

در رقمی که پیشتر در بالا ذکر شد، زیان‌های نامشهود زیادی  در نظر گرفته نشده است. همانطور که بیشتر سرویس‌های این شرکت رایگان هستند و مشتری هیچگونه مبلغی پرداخت نمی‌کند، آیا ممکن است که اعتماد کسب و کارها و مصرف کنندگان خدشه‌دار شود و تا آنجا که ممکن است به یک رقیب روی بیاورند؟ در حالی که ضرر چند میلیون دلاری تنها یک قطره از دریای درآمد سالانه Google است، اما فاکتور مهمتر از آن اعتماد مشتریان است که خدشه‌دار شده. طبق ارقام Statista، مشاغل متوسط ​​در انگلستان (با 50 تا 250 کارمند) 294000 پوند (تقریباً 400،000 دلار) در سال درآمد دارند که این رقم 46 برابر کمتر از درآمد گوگل در هر ساعت (48/18 میلیون دلار) است.

نظر شما درباره مقدار ضرر مالی گوگل چیست؟ آیا در عملکرد‌ آن‌ها وقفه‌ای ایجاد می‌کند؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)

کمی صبر کنید…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا