فناوری

تفاوت دوربین آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو در چیست؟

یکی از بزرگترین پرش‌های اپل در زمینه دوربین امسال اتفاق افتاد اما این پرش تنها برای نسخه پرو مکس سری دوازدهم گوشی‌های آیفون اختصاص یافته بود. در مراسم رونمایی از این دستگاه‌ها اپل تمام تلاش خود را برای بالا بردن هیجان کاربران در خصوص استفاده از سنسور بزرگتر برای جذب نور بیشتر در کنار استفاده از Sensor Shift برای بخش لرزشگیر دوربین به کار برد. تفاوت دوربین آیفون 12 پرو مکس تا چه حد می‌باشد؟ آیا واقعا اپل جهشی رو به جلو در این زمینه داشته یا تنها بازی با ارقام را برای اولین بار توسط این کمپانی شاهد هستیم؟

تفاوت دوربین آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو در بخش دوربین تنها به سنسور اصلی ختم نمی‌شود. اپل برای دوربین تل فوتو این دستگاه نیز به جای استفاده از دوربینی با زوم اپتیکال 2 برابر، زوم 2.5 برابر را مد نظر گرفته تا تصاویر پرتره ثبت شده با این دستگاه در کنار وضوح بهتر، زاویه ثبت بهتری را نیز تجربه کنند. این موضوع به کمک سنسور LiDAR در ثبت تصاویر پرتره روند بسیار مثبتی را تجربه خواهد کرد. اما موضوع اصلی بر روی سنسور دوربین واید یا همان اصلی این دستگاه و نسخه پرو می‌باشد.

اندازه گیری قد با آیفون 12 پرو

با توجه به گفته‌های اپل بر روی این دستگاه برای اولین بار بر روی هر دستگاه موبایلی دیگری شاهد استفاده از تکنولوژی جدید OIS هستیم. بدین صورت که بجای قرار گرفتن لرزشگیر بر روی لنز دوربین، این مورد مستقیما بر روی سنسور پیاده سازی شده است. به نوع ساده‌تر اگر بخواهیم این موضوع را توضیح دهیم لزرشگیری که درحال حاضر بر روی دوربین‌های بدون آیینه استفاده می‌شوند، کوچک‌تر شده و بر روی این دستگاه پیاده سازی شده است. با استفاده از این حرکت لرزش‌های دست کاربر که قبلا با نرخ 1.1000 دفع می‌شد بهبود یافته و به رقم 1.5000 رسیده است.

تماشای ویدئو از یوتیوب

بزرگتر شدن سنسور دوربین این دستگاه کمک بسیار زیادی در جذب نور در محیط‌های تاریک به آن خواهد کرد اما مشخص نبود که این عملکرد تا چه حد صحیح و درست است. با توجه به قیمت بالاتر آیفون 12 پرو مکس کاربران زیادی قبل از خرید این دستگاه علاقه مند هستند تا بتوانند تفاوت‌های آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو را به غیر از کاغذ به صورت عملی نیز مشاهده کنند.

ما نیز از این فرصت استفاده کرده‌ایم تا به شما تفاوت‌های کلیدی و به نوعی مقایسه‌ای بین دو دستگاه آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس در بخش دوربین آماده کنیم. نظر شما درباره این دو دستگاه و عملکرد دوربین هر دو چیست؟

بیشتر بخوانید: مقایسه دوربین پیکسل 5 با آیفون 12 پرو مکس: سخت افزار یا نرم افزار؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)

کمی صبر کنید…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا