فناوری

وزیر ارتباطات: خبر کاهش درآمد و ورشکستگی اپراتورها صحت ندارد

«عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد موضوع کاهش درآمد اپراتورها و در پی آن ورشکستگی آن‌ها صحت ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در جمع خبرنگاران پیرامون دلیل عدم ارائه آمار وزارت ارتباطات از ترافیک اینترنت و پیام‌رسان‌های داخلی بیان کرد اطلاعات جزئی پیام‌رسان‌ها بخشی از اسرار تجاری توسعه‌دهندگان آن‌ها است و امکان انتشار آن وجود ندارد.

وی در ادامه درباره نامه یکی از نمایندگان مجلس درباره کاهش درآمد اپراتورها صحبت کرد. او تاکید کرد خبر کاهش درآمد اپراتورها صحت ندارد. به بیان دقیق‌تر، می‌توان به مصاحبه‌های مدیرعامل اپراتورها مراجعه کرد که قبلا اعلام کرده بودند حداکثر 10 الی 15 درصد کاهش درآمد داشتند و حتی رکورد 9 ماهه آن‌ها بیشتر از گذشته بوده است. با توجه به حذف بسته و افزایش تعرفه در ابتدای سال جاری، به هیچ‌وجه مسئله ورشکستگی یا ضررمالی اپراتورها مطرح نخواهد بود. وی همچنین اظهار کرد برخی از اپراتورها در بورس هستند و به در کدال (سامانه اینترنتی ناشران بورس) صورت‌های مالی خود را منتشر می‌کنند.

«زارع پور» اعلام کرد کاربران نباید به آمارهایی که در راستای درآمد اپراتورها منتشر می‌شود، اعتماد کرد. او در ادامه به مسئله اختلال در اینترنت کشور پرداخت و تاکید کرد این اختلال مقطعی خواهد بود و به‌زودی وزارت اطلاعات راهکاری برای رفع این اختلال پیدا می‌کند.

ورشکستگی اپراتورها

وزیر ارتباطات: اقتصاد دیجیتال می‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند!

وزیر ارتباطات تاکید کرد سرعت اینترنت ایران براساس شاخص‌های جهانی، در ابتدای دولت سیزدهم در رتبه 80 بوده و در حال حاضر به رتبه 65 رسیده است. همچنین سرعت اینترنت موبایل ایران با رشد 25 پله‌ای مواجه شده است. او تصریح کرد دولت سیزدهم تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا سرعت اینترنت را بهبود بخشد.

«عیسی زارع پور» در ادامه پیرامون وضعیت اقتصاد دیجیتال در ایران صحبت کرد. او گفت در هسته اقتصاد دیجیتال، توسعه زیرساخت‌ها مانند فیبرنوری و واگذاری فرکانس‌های جدید رادیویی در حال انجام است. در لایه دوم اقتصاد دیجیتال، اقتصاد پلتفرمی است که پلتفرم‌های داخلی در زمینه‌های خرید، فروش، خدمات بیمه، حمل و نقل و غیره در حال فعالیت هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر سرمایه گذاری روی پلتفرم‌های داخلی برای بهبود اقتصاد دیجیتالی کشور تاکید کرد. او معتقد است پلتفرم‌های بومی و داخلی کارهای بزرگی برای کشور انجام داده‌اند. به باور وی، اقتصاد دیجیتال مبتنی بر فعالیت در پلتفرم خارجی مانند اینستاگرام فیلترشده نیست. دولت سیزدهم باور دارد اقتصاد دیجیتال می‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند و وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این راستا، فراهم‌سازی زیرساخت‌های باکیفیت و پرسرعت است.

  • استارلینک سرویس اینترنت رومینگ جهانی را آزمایش می‌کند
  • هزینه امنیت شخصی مارک زاکربرگ به 14 میلیون دلار افزایش یافت
  • وضعیت اینترنت ایران و جهان در ماه گذشته – اینترنت ثابت ایران در جایگاه 146!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا