فناوری

کناره‌ گیری ماسک از سمت مدیرعاملی توییتر تا پایان سال 2023

همانطور که می‌دانید ایلان ماسک در سال جاری توییتر را به قیمت 44 میلیارد خریداری دلار کرد و در‌حال‌حاضر مدیرعامل این شرکت است. اما به‌نظر می‌رسد که ماسک برای برای کناره گیری از مقام مدیریت توییتر آماده می‌شود. او در اجلاس جهانی دولت در دبی از طریق لینک ویدیویی صحبت کرد و گفت که بای اول شرکت را تثبیت کند و مطمئن شود که این سازمان از نظر مالی سالم است. ماسک افزود: پس از این کار، او احتمالا شخص دیگری را برای مدیریت شرکت پیدا خواهد کرد.

این اولین باری نیست که صحبت‌های ماسک را درمورد کناره گیری از موقعیت اجرایی ارشد توییتر می‌شنویم. اما این بار به‌نظر می‌رسد که تصمیم این مدیرعامل مدعی آزادی بیان توییتر جدی‌تر شده‌است زیرا یک جدول زمانی بالقوه داریم. به گفته منابع آگاه، ایلان ماسک به دنبال فردی مناسب است که مدیریت توییتر را بر عهده بگیرد. انتظار می‌رود این جایگزینی تا پایان سال جاری میلادی اتفاق بیفتد. عدم حضور فعال ماسک در تسلا در ماه‌های اخیر برخی از سرمایه‌گذاران این شرکت خودروهای الکتریکی را نگران کرده‌است. ماسک در پاسخ به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که اسپیس‌ایکس و تسلا در مقایسه با سه تا پنج سال گذشته، اکنون با مشکلات و چالش‌های کمتری مواجه هستند و جای نگرانی نیست.

توییتر کناره گیری ماسک

ایلان ماسک در گفتگوی ویدئویی با وزیر امور کابینه امارات، توییتر را استارتاپی برعکس خواند. از نظر او این شبکه اجتماعی هنوز به کار زیادی نیاز دارد تا در موقعیتی باثبات قرار گیرد. او درحال‌حاضر هر روز هفته فقط شش ساعت خواب می‌خوابد و در توییتر کار می‌کند. ایلان ماسک قصد دارد ساعت‌ کاری خود در شرکت را به 80 ساعت در هفته برساند.

وضعیت کنونی توییتر

توییتر در همین دوره کوتاهی مدیریت ماسک ایلان ماسک، شاهد اخراج‌ها بسیاری از نیروها، بازگشت‌های حساب‌های مسدودشده و بسیاری از اتفاقات عجیب دیگر بوده‌است و با کاهش فعالیت تبلیغاتی شرکت‌های مطرح به نظر می‌رسد که در وضعیت بدتری نسبت به گذشته قرار دارد. از طرفی دیگر نیز توئیت‌های نژادپرستانه یا نفرت‌برانگیز در این شبکه اجتماعی افزایش یافته‌است. همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از بسیاری از کاربران شده‌است. بدین ترتیب کاربران بسیاری منتظر خداحافظی کرد پرحاشیه دنیای تکنولوژی با توییتر هستند.

  • توییتر قصد دارد به یک پلتفرم پرداخت تبدیل شود
  • توییتر میلیون‌ها دلار از حساب‌ های نفرت‌ پراکن درامد کسب می‌کند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا