بازی هافناوریکسب و کار

اولین نسل از گوشی‌های نوکیا یک سال بیشتر آپدیت امنیتی اندروید دریافت می‌کنند

شرکت HMD Global امروز اعلام کرد که برای تعدادی از اولین دستگاه‌های خود که در سال 2017 معرفی شده‌اند، یک سال بیشتر آپدیت امنیتی اندروید را دریافت خواهند کرد. قرار بر این بود که گوشی‌های مدل نوکیا 8، نوکیا 6، نوکیا 5، نوکیا 3 و نوکیا 2 تا دو سال آپدیت‌های بزرگ اندروید و 2 سال هم آپدیت‌های امنیتی معمول را دریافت کنند. حالا، چند مدل از این گوشی‌ها به صورت دوره‌های سه ماهه آپدیت‌های امنیتی را برای سومین سال پس از عرضه به بازار نیز دریافت خواهند کرد.

نوکیا 3 اولین گوشی‌ای خواهد بود که آپدیت‌های دوره‌ای را آغاز خواهد کرد و این به‌روزرسانی‌ها از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد و هر سه ماه یک بار تا سپتامبر سال 2020 این آپدیت‌ها را دریافت خواهد کرد. مدل‌های دیگر به‌ترتیب زیر آپدیت‌های سه ماهه را دریافت می‌کنند:

  • نوکیا 5: اولین به‌روزرسانی از اکتبر 2019 آغاز شده و تا اکتبر 2020 ادامه دارد
  • نوکیا 6: اولین به‌روزرسانی از اکتبر 2019 آغاز شده و تا اکتبر 2020 ادامه دارد
  • نوکیا 8: اولین به‌روزرسانی از اکتبر 2019 آغاز شده و تا اکتبر 2020 ادامه دارد

البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که در این میان استثنائاتی نیز وجود دارد. به‌عنوان مثال نخسه آمازون نوکیا 6 در آمریکا و هند پس از اکتبر 2019 دیگر آپدیت‌های امنیتی را دریافت نخواهد کرد. کاربران نوکیا 2 هم آخرین آپدیت امنیتی را در نوامبر 2019 دریافت می‌کنند. نوکیا گفته است:

زمانیکه بحث آپدیت و نرم‌افزار می‌شود ما هدفمان اینست که کاملاً شفاف عمل کنیم. به همین خاطر است که می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم طرفداران گوشی‌های هوشمند نوکیا در جریان باشند که دستگاه‌های آنها چه زمانی دیگر آپدیت‌های امنیتی را دریافت نخواهند کرد. ما می‌خواهیم گوشی‌های هوشمند آنها را برای مدت طولانی‌تری ایمن نگه داریم.

این موضوع ممکن است به اندازه دریافت سومین آپدیت بزرگ سیستم عامل اندروید دلچسب نباشد، اما هنوز هم یک خبر خوب برای کاربران است و نشان می‎‌دهد که سازندگان گوشی‌های هوشمند یک قدم بیشتر در جهت رضایت مشتری برداشته‌اند و آپدیت‌های امنیتی را برای 12 ماه بیشتر به مشتریان ارائه می‎دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا