فناوری

نظر نماینده مجلس درباره واردات آیفون: دستگاه‌های اجرایی باید تفاوت میان سامسونگ و آیفون را توضیح دهند

«حجت‌الله فیروزی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن معتقد است سیاست‌های اعمال شده برای توقف واردات آیفون ممکن است به دلیل مدیریت فضای ارزی یا «بحث تحریم کشور متخاصم» باشد.

«حجت‌الله فیروزی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با ذکر این دستگاه‌های اجرایی باید به این مسئله پاسخ دهند که چه تفاوتی میان واردات گوشی همراه سامسونگ وجود دارد که جلوی واردات گوشی مدل آیفون 14 به بعد را گرفته‌اند، گفت امکان دارد ممنوعیت واردات آیفون 14 به علت تحریم تولیدکننده آن و بر اساس تصمیمات سیاسی دولت باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با توضیح پیرامون ممنوعیت واردات آیفون 14 به یکی از خبرگزاری‌های داخلی گفت:

مسائل مربوط به حوزه رجیستری ازجمله مسائلی است که در اختیار گمرک است. پس اینکه بگوییم قانون خاصی درباره فلان کالا وجود دارد، چنین چیزی نیست.

«فیروزی» در مورد اینکه چرا مجوز ورود تلفن همراه سامسونگ ارائه می‌شود اما جلوی ورود تلفن همراه آیفون مدل 14 به بعد را می‌گیرند، بیان کرد:

این مسائل به سیاست‌های اجرایی دولت سیزدهم برمی‌گردد، چون تفاوتی بین کالا وجود ندارد و هر دو کالاهای مصرفی هستند. اگر قرار به محدودیت واردات باشد، از آن لحاظ بوده است که ارزبری نداشته باشد. بنابراین اگر قرار باشد که ارزی داده شده تا کالایی وارد کشور شود، دیگر فرقی نمی‌کند برند آن کالا چه باشد.

تفاوت میان سامسونگ و آیفون

نظر نماینده مجلس درباره محدودیت واردات برخی از کالاها به ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایران پیرامون محدودیت واردات در راستای تحریم‌ها گفت:

اغلب به‌ علت آنکه بخواهیم کالای کشور متخاصم را تحریم کرده و خریداری نکنیم، جلوی واردات گرفته می‌شود؛ این‌ها سیاست‌هایی است که دولت اتخاذ می‌کند.

به اعتقاد «فیروزی»، ممکن است این سیاست به علت مدیریت فضای ارزی یا بحث تحریم کشور متخاصم باشد که دولت تصمیم به ممنوعیت واردات چنین کالاهایی می‌کند. او درباره وضعیت رجیستری‌شدن گوشی‌های موجود در بازار با مدل آیفون 14 اعلام کرد به‌زودی دولت پیرامون رجیستری گوشی‌های آیفون وارد شده تصمیم‌گیری می‌کند. او تاکید کرد این وضعیت نباید برای افرادی که چنین گوشی‌هایی را خریداری کرده‌اند یا سفارش داده‌اند، بلاتکلیف بماند. در پایان دولت باید پاسخ دهد که چه تفاوتی میان گوشی‌های همراه سامسونگ و آیفون وجود دارد.

  • وزیر ارتباطات از آخرین وضعیت ارائه اینترنت بدون فیلتر به اساتید دانشگاه می‌گوید
  • ورود گوشی‌های سری آیفون 14 همراه مسافر هم ممنوع شد!
  • معاون وزیر: مردم توسط پلتفرم‌های خارجی گروگان گرفته شده‌اند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا