بازی هافناوریکسب و کار

کاهش درآمد بخش موبایل سونی برای پنجمین دوره متوالی!

شرکت سونی هم مانند دیگر شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی گزارش مالی سه ماهه خود در فاصله میان ماه‌های اپریل تا ژوئن را منتشر کرده است. این دوره در اسناد داخلی سونی Q1 2019 نام دارد اما در تقویم سه ماهه دوم سال میلادی به حساب می‌آید. درحالیکه درآمد سالانه شرکت در مقایسه با سال گذشته 18 درصد رشد داشته است، اما در بخش Electronic Products و Solutions یا همان EP&S شاهد کاهش هم در فروش و هم درآمد عملیاتی بودیم.

سونی موبایل همچنان در حد انتظار ظاهر نمی‌شود

EP&S در واقع ترکیب بخش‌های تجهیزات صوتی، تلویزیون، موبایل، دوربین و … سونی است که درآمد در هر دوره نسبت به دوره قبل با کاهش همراه می‌شود. جالب است بدانید که بخش موبایل شرکت سونی تنها 1 میلیارد ین ژاپن، معادل 9.2 میلیون دلار درآمد داشته است، این درحالیست که میزان بودجه کل این بخش 10 میلیارد ین ژاپن بوده است. این میزان کم درآمد از بخش موبایل نتیجه کاهش هزینه در بخش‌های عملیاتی و دلایل بیشماری مانند میزان فروش بسیار پایین گوشی‌ها و تأثیر منفی نرخ ارزهای خارجی در مقایسه با پول ژاپن می‌باشد.گزارش مالی سونی در سه ماه دوم 2019

سال مالی شرکت سونی در ماه مارچ 2020 به پایان خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش کلی این مجموعه تا 4 درصد با کاهش همراه باشد، در حالیکه گوشی‌های موبایل این شرکت انتظار می‌رود که به جای 410 میلیارد ین که ماه گذشته پیش‌بینی شده بود، تنها 380 میلیارد ین ژاپن (معادل 3.5 میلیارد دلار آمریکا) فروش داشته باشند. میزان درآمد عملیاتی این شرکت هم وضعیت چندان مساعدی ندارد، که آن هم بی‌ارتباط با بخش گوشی‌های هوشمند سونی نیست.

سونی با کاهش نیرو، کم کردن بازار عرضه گوشی‌ها و حتی ادغام بخش موبایل با چند بخش دیگر تا امروز سعی بر آن داشته تا از میزان ضرردهی آن جلوگیری کند. اینکه شرکت ژاپنی هنوز تصمیم به خروج از دنیای گوشی‌های هوشمند نگرفته، مسلماً خبر خوبی برای طرفداران این برند است، اما باید دید که در نهایت سونی تا کی می‌تواند این وضعیت را تحمل کند و برای خروج از آن چه راهکاری خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا