فناوری

تخلیه باتری گوشی‌های گلکسی‌ S22 با نصب رابط کاربری One UI 5.1

همانطور که می‌دانید، سامسونگ چند روز پیش شروع به انتشار رابط کاربری One UI 5.1 کرد‌ و خیلی زود نوبت به گوشی‌های گلکسی‌ S22 رسید. همه ما از سرعت انتشار این رابط کاربری توسط سامسونگ بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفتیم. اما حالا بنظر می‌رسد که این به‌روزرسانی باگ‌هایی به‌همراه دارد. گزارش‌های متعددی نشان می‌دهد که گوشی‌های گلکسی‌ S22 پس از دریافت به‌روزرسانی One UI 5.1، تخلیه باتری قابل‌توجهی را تجربه می‌کنند.

تخلیه باتری گوشی‌‌های سامسونگ پس از نصب رابط کاربری One UI 5.1

کاربران می‌گویند با نصب این به‌روزرسانی، شارژدهی گوشی‌شان کاهش چشمگیری را تجربه کرده‌است و کمی بیشتر از قبل گرم می‌شود. درحال‌حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم که چه چیزی باعث افزایش مصرف باتری گوشی‌های سامسونگ شده‌است. اما به گفته برخی از کاربران، پس از نصب آپدیت جدید، مصرف باتری کیبورد سامسونگ افزایش چشمگیری پیدا کرده‌است. بنابراین صفحه کلید سامسونگ می‌تواند از دلایل اصلی این باگ باشد. زیرا پشتیبانی از چت زنده، اغلب داده‌های زیادی را به جای می‌گذارد. در همین راستا، صفحات پشتیبانی به کاربران پیشنهاد می‌کنند حافظه پنهان و داده‌های صفحه کلید سامسونگ را پاک کنند و سپس گوشی را راه‌اندازی مجدد کنند.

One UI 5.1 تخلیه باتری

به خاطر داشته باشید که با این کار هر زبان یا طرح‌بندی سفارشی که تنظیم کرده‌اید، پاک می‌شود. البته قبل از پاک‌کردن داده‌ها، به‌راحتی می‌توانید صفحه کلید دیگری را امتحان کنید تا متوجه شوید این کار تا چه حد موثر خواهد بود. زیرا در این حالت گوشی‌هایی که از صفحه‌کلیدی به‌جز کیبورد اصلی‌ سامسونگ استفاده می‌کنند به احتمال زیاد دچار مشکل تخلیه باتری نخواهند شد.

علاوه بر این، به‌روزرسانی One UI 5.1 به‌طور خودکار همه دستگاه‌های گلکسی S22 را روی حالت «Maximum Performance» قرار می‌دهد. همین مورد دلیل دیگری برای تخلیه باتری است؛ مشروط بر اینکه تنظیمات گوشی قبل از به‌روزرسانی در حالت «power-saving» یا صرفه‌جویی در مصرف انرژی قرار داشته باشد.

سامسونگ هنور این باگ را تایید نکرده‌است و نسبت‌به تخلیه باتری گوشی‌هایش با نصب رابط کاربری One UI 5.1 واکنشی نشان نداده‌است. اما کاربران شبکه اجتماعی ردیت معتقدند که شرکت از این مشکل آگاه است و باید به‌زودی آن را برطرف کند. تا آن زمان، کاربرانی که احتمال می‌دهند با مشکل مشابهی درگیر هستند، باید به Battery and Device Care در منوی تنظیمات مراجعه کنند و روی Battery ضربه بزنید تا از وضعیت باتری خود مطلع شوند. اگر شما هم با نصب رابط کاربری One UI 5.1 روی گوشی‌تان با مشکل تخلیه باتری مواجه شده‌اید، تجربه خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

  • قابلیت های لورفته رابط کاربری One UI 5.1
  • سامسونگ لیست گوشی های با قابلیت پشتیبانی از One UI 5.1 را منتشر کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا