بازی هافناوریکسب و کار

سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی سامسونگ در دست ساخت است

طبق گفته یکی از افشاگران که به نظر می‌رسد روابط نزدیک حقیقی با مجموعه سامسونگ دارد، تأیید شده است که این شرکت مشغول کار بر روی یک سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی است. او برای اثبات ادعای خود تصویری منتشر کرده است که به نظر یک اسلاید از اسناد داخلی شرکت یا بخشی از یک ارائه بوده است. باوجود آنکه این سند برای تأیید چنین موضوعی به نظر کافی نمی‌آید، باور کردن آن برای ما جذابیت بیشتری خواهد داشت.

چرا ساخت سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی سامسونگ محتمل است؟

تصویری که از این اسلاید منتشر شده است اطلاعات زیادی در اختیار ما قرار می‌دهد که این شامل برخی از مشخصات کلیدی سنسور و هدف و انگیزه‌ای که در پشت این پروژه قرار دارد، می‌شود. در این تصویر گفته شده از آنجاییکه ضبط ویدئوهای 4K و 8K در حال تبدیل شدن به یک استاندارد معمول است، سامسونگ قصد دارد تا مشکل سنسور بزرگتر و برآمدگی آن را برطرف کند و از این طریق امکان زوم در فیلمبرداری بدون آنکه کیفیت ویدئو تا حد زیادی تحت تأثیر قرار بگیرد، مهیا می‌شود.

سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی سامسونگ

البته در نظر داشته باشید که سنسور 600 مگاپیکسلی ایزوسل قرار نیست در آینده‌ای نزدیک راهی بازار شود، چراکه سامسونگ پیش از ارائه آن باید ایده‌ای برای مشکل برآمدگی بزرگی که این دوربین در پشت گوشی‌ها ایجاد می‌کند داشته باشد. سنسور بزرگ 1/0.57 اینچی چیزی در حدود 12 درصد از پنل پشت گوشی‌ها را به خود اختصاص خواهد داد و میزان برآمدگی آن 22 میلیمتر خواهد بود. این ابعاد و اندازه برای یک سنسور600 مگاپیکسلی که پیکسل‌هایی به اندازه 0.8 میکرومتر خواهد داشت، موضوع چندان عجیبی نیست.

با این حال، باید دید که سامسونگ چه استراتژی برای مشکل برآمدگی دوربینی به این بزرگی در قاب پشتی گوشی‌های خود خواهد داشت و آیا موفق می‌شود ظاهر معقولی به این سنسور بزرگ ببخشد یا خیر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا