بازی هافناوریکسب و کار

تماشا کنید: ویدئویی از اولین گوشی اوپو با دوربین سلفی زیر نمایشگر

تا امروز و بسته به خلاقیت شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند، چند سنسور با موفقیت به زیر نمایشگر منتقل شده‌اند، سنسورهای اثر انگشت و بلندگو. اما راهکار شرکت‌ها برای جای دادن دوربین سلفی در این فضا، ایجاد حفره‌ای بر روی نمایشگر بوده است. اما به نظر می‌رسد که اوپو استراتژی جدیدی در پشت گرفته است و موفق شده این سنسور را هم با موفقیت به زیر نمایشگر گوشی منتقل کند.

ویدئوی اوپو برای اثبات ادعای خود

در ویدئویی که اوپو در حساب رسمی خود در توئیتر منتشر کرده است، قسمت بالایی یک گوشی هوشمند به نمایش گذاشته شده است. در این ویدئو شخصی دوربین سلفی گوشی را باز می‌کند، یک عکس می‌گیرد و بعد از با انگشت خود جلوی این دوربین را می‌گیرد.

در این ویدئوی 15 ثانیه‌ای معلوم می‌شود که اوپو مشغول کار برروی ساخت یک گوشی هوشمند با دوربین سلفی در زیر نمایشگر است، اما آنچه در این میان مشخص نیست، کیفیت تصاویر است. یعنی اگر این فناوری نتواند تصویری ارائه دهد که به خوبی دوربین‌های سلفی نرمال باشد، عملاً استفاده از آن هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

اوپو البته تنها شرکتی نیست که هدف ارائه تکنولوژی دوربین سلفی زیر نمایشگر را دارد. سامسونگ نیز پیش از این تأیید کرده بود که قصد انجام چنین کاری را در سر دارد. اما شرکت کره‌ای زمان نسبتاً زیادی با ارائه این فناوری فاصله دارد و شاید بتوانند سال آینده گوشی هوشمندی با این ویژگی ارائه کند. اما اوپو بدون شک می‌تواند در این زمینه سامسونگ را شکست دهد، چرا که به نظر می‌رسد موفق شده از این فناوری در گوشی خود استفاده کند.

دوربین‌های سلفی زیر صفحه نمایش می‌تواند به تولیدکنندگان گوشی اجازه دهد تا دستگاه‌های خود را بدون نیاز به ناچ، حفره روی نمایشگر، دوربین سلفی بالاجهنده و یا طراحی کشویی بسازند. اما اگر روزی دوربین‌های سلفی با سبک طراحی جدید پا به دنیای گوشی‌های هوشمند بگذارند، شما از آن استقبال خواهید کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذراید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا