بازی هافناوریکسب و کار

مایکروسافت سرویس Xbox Game Pass را برای پلتفرم PC معرفی کرد

مایکروسافت اعلام کرد سرویس Xbox Game Pass به پلتفرم PC خواهد آمد. کاربران این سرویس با پرداخت هزینه ماهانه می‌توانند به بازی‌های دانلودی دسترسی داشته باشند. این موضوع روی رایانه‌های شخصی نیز وجود خواهد داشت اما فعلا صحبتی درباره ارتباط بین نسخه‌های اکس‌باکس وان و PC نشده است.

حتی در پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز این سرویس Xbox Game Pass نام گرفته. هر چند این سرویس با نسخه اکس‌باکس وان هم نام است اما بازی‌های PC به شکل جدا عرضه خواهند شد و ربطی به پلتفرم دیگر مایکروسافت نخواهد داشت. شرکت آن را یک تجربه جدید که به همراه جامعه PC ساخته می‌شود، نامیده. جزئیات بیشتر از کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 رونمایی خواهد شد.

در طی این معرفی که توسط رئیس اکس‌باکس فیل اسپنسر انجام گرفت، آنها اعلام کردند بیش از 100 بازی PC تحت ویندوز 10 از ناشرانی مانند Bethesda، Deep Silver، Devolver Digital، Paradox Interactive و Sega در این سرویس وجود خواهد داشت. این کمپانی همچنین متعهد شده که بازی‌های جدیدی که از سوی Xbox Game Studios عرضه می‌شوند، در همان روز اول روی سرویس PC درست به مانند اکس‌باکس وان در دسترس قرار بگیرند. بازی‌های جدیدی هر ماه به این سرویس اضافه خواهد شد. کاربران Game Pass می‌توانند بازی‌ها مختلف را با 20 درصد تخفیف و محتوای دانلودی را با 10 درصد تخفیف از فروشگاه مایکروسافت خریداری نمایند.

یکی از سوالات بی پاسخی که مطرح شده اینجاست که آیا کاربران سرویس Game Pass روی اکس‌باکس وان، به بازی‌های خریداری شده خود تحت سرویس PC دسترسی خواهند داشت یا نیاز به حساب کاربری جداگانه است.

مایکروسافت سرویس Xbox Game Pass را برای پلتفرم PC معرفی کرد

این معرفی دو نکته خوب دیگر را برای بازیکنان رایانه‌های شخصی به همراه داشت. اول اضافه شده بازی‌های Xbox Game Studios به فروشگاه استیم بود که با بازی‌ها Gears 5 و Age of Empires شروع می‌شود. نکته دوم نیز پشتیبانی از بازی‌های Win32 در فروشگاه مایکروسافت برای ویندوز است.

اینها تنها برخی از تحرکات ما برای گیمینگ تحت ویندوز 10 هستند. ما می‌دانیم که گیمرهای PC علاقه دارند تا بازی‌های بیشتری را ببینند، پس من از آنها دعوت می‌کنم مراسم سالیانه اکس‌باکس در E3 2019 را مشاهده کنند که شامل لاین‌آپ فوق‌العاده ما به همراه نکات بیشتری برای کاربران رایانه‌های شخصیست.

بخشی از صحبت‌های فیل اسپنسر. در اکس‌باکس وان سرویس Game Pass ماهی 10 دلار هزینه دارد. تعداد بازی‌های حاضر در این لیست بسیار خوب و متنوع بوده که حتی شامل بازی‌های مستقل نیز می‌شود.

همانطور که اشاره شد در کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 که در تاریخ 19 خرداد برگزار خواهد شد، شاهد اطلاعات بیشتری هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا