بازی هافناوریکسب و کار

زمان نطق اصلی انویدیا در GTC مشخص شد: احتمال معرفی کارت گرافیک‌های Ampere

مدیرعامل انویدیا، جن سون هوانگ رسما زمان نطق اصلی انویدیا در GTC 2020 را اعلام کرده و این کمپانی در یوتیوب برنامه خود را در ساعت 6 پیش از ظهر به وقت اقیانوسیه روز 14 می مصادف با 25 اردیبهشت برگزار خواهد کرد. در مورد جزئیات این رویداد اطلاعی در دسترس نیست اما ممکن است انویدیا در این رویداد از نسل بعدی کارت گرافیک‌های خود که با اسم رمز Ampere شناخته می‌شوند، رونمایی کند.

معرفی احتمالی کارت گرافیک‌های Ampere در نطق اصلی GTC

Ampere به عنوان جایگزین تراشه‌های گرافیکی Turing معرفی خواهد شد و در کارت گرافیک‌های سری RTX 3000 انویدیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این تمام اطلاعاتیست که فعلا در مورد این معماری گرافیکی در اختیار داریم. انویدیا به خوبی توانسته اخبار مرتبط با این محصول را در داخل کمپانی حفظ کند. با این حال طرفداران کمپانی شدیدا چشم انتظار معرفی نسل بعدی گرافیک‌های انویدیا هستند. علت این موضوع هم مهاجرت به معماری ساخت 7 نانومتری می‌باشد. انویدیا بالاخره معماری 12 نانومتری را رها کرده تا در این بخش از AMD عقب نماند. با توجه به پیشرفت در معماری، انتظار می‌رود گرافیک‌های Ampere نسبت به نسل قبل حدودا 50 درصد سریع‌تر باشند.

با اینکه زمان معرفی این نسل از گرافیک‌های انویدیا هنوز به طور قطعی مشخص نیست، اما انویدیا وجود آنها را تائید کرده و گفته است که این معماری در جدیدترین نسل از پلتفرم‌های هوش مصنوعی، یادگیری عمیق، خودروهای خودران، ربات‌ها و گرافیک‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار خواهند گرفت. نطق اصلی GTC قرار بود در تاریخ 23 مارس برگزار شود اما به علت شیوع ویروس کرونا، این مراسم تاخیر خورد. سپس وعده برگزاری آنلاین نطق اصلی این رویداد به کاربران داده شد. بنابراین خبری از کنفرانس حضوری نخواهد بود. انویدیا نیز تصمیم گرفت که تمام اخبار GTC را در یوتیوب طی یک رویداد دیجیتالی اعلام کند تا طرفداران خبری را از دست ندهند. مشاهده این رویداد در تاریخ فوق الذکر از طریق صفحه یوتیوب انویدیا ممکن خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا