بازی هافناوریکسب و کار

گرافیک AMD تنها در گلکسی اس 21 الترا – مدل‌های دیگر تنها با Exynos 992

همانطور که Galaxy S20 Ultra به بالاترین سطح سخت افزاری مجهز شده بود، به نظر می‌رسد سامسونگ استراتژی مشابهی را برای Galaxy S21 Ultra پیاده سازی خواهد کرد. با این حال به غیر از قطعات معمولی مانند حافظه رم بیشتر، باتری بزرگ‌تر و غیره؛ یکی از افشاگران ادعا کرده که ممکن است گرافیک AMD تنها در گلکسی اس 21 الترا با سیستم روی چیپ 5 نانومتری Exynos 1000 استفاده شود در حالی که مدل‌های ارزان‌تر از Exynos 992 بهره مند خواهند شد.

سامسونگ ممکن است قصد داشته باشد سری Galaxy S21 را به خانواده چیپ‌ها Exynos 1000 مجهز کند اما افشاگر MauriQHD ادعا کرده که شاید تنها Galaxy S21 Ultra به این سخت افزار حرفه‌ای دسترسی داشته باشد. او درباره Galaxy S21 Plus چندان مطمئن نیست اما می‌گوید نسخه معمول Galaxy S21 به Exynos 991 یا Exynos 992، هر چه که سامسونگ در آخر آن را نامگذاری کند، مجهز خواهد شد.

گرافیک AMD تنها در گلکسی اس 21 الترا

او همچنین اعلام کرده Exynos 990 نیز جزئی از گزینه‌ها بوده اما با توجه به عملکرد بسیار ضعیف در برابر Snapdragon 865 مشخص بود که سامسونگ در پرچمداران سال 2021 خود از این مدل استفاده نخواهد کرد. گزارشات قبلی به گران بودن Snapdragon 875 اشاره داشتند تا سامسونگ مجبور شود به سراغ گزینه‌های جایگزین برود. به شکل طبیعی Galaxy S21 تا سال 2021 عرضه نخواهد شد و این یعنی سامسونگ چند ماه فرصت دارد تا تصمیم بگیرد کدام مدل از چه سخت افزاری بهره مند می‌شود.

Exynos 991 یا Exynos 992 می‌تواند به منظور پایین نگه داشتن قیمت گلکسی اس 21 استفاده شود زیرا سامسونگ ظاهرا قصد دارد این مدل را به نمایشگر 60 هرتزی مجهز نماید. با این بسیاری از کاربران چنین اقدامی را نمی‌پسندند اما سامسونگ نیاز دارد تا از افزایش بی رویه قیمت پرچمداران خود جلوگیری نماید. خوشبختانه غول کره‌ای هنوز این اطلاعات را تایید نکرده پس فعلا می‌توانیم آنها را شایعه در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: قیمت احتمالی Snapdragon 875 – پرچمداران اندرویدی گران‌تر از همیشه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا