بازی هافناوریکسب و کار

نمونه اولیه ربات مستخدم تویوتا – خفاشی آویزان از سقف

اگر فیلم Blade Runner را دیده باشید، احتمالا با ربات مستخدمی که به سقف منزل متصل بود آشنا هستید. آنطور که پیداست با پیشرفت تکنولوژی این ایده نیز به واقعیت تبدیل شده است. جمعیت کره زمین به سرعت در حال حرکت به سمت پیر شدن است و افراد 65 سال به بالا گروه سنی با رشد سریع دنیا درصد زیادی از جمعیت کره زمین را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که بسیاری از کشورها به دنبال یافتن نیروی کار برای مراقبت از سالخوردگان تلاش می کنند و همین موضوع مشکلاتی ایجاد کند. به همین دلیل است که بخش رباتیک تویوتا نمونه اولیه ربات مستخدم تویوتا در خانه را ساخته که نسل‌های مسن را با افزایش سن سالم و شاد زنده نگه می‌دارد. برای جزئیات بیشتر با سخت افزار مگ همراه باشید.

این هفته شرکت تویوتا از نزدیک برخی از نمونه اولیه ربات مستخدم تویوتا را که در محیط‌های ساختمانی خانگی ساخته شده و در آزمایشگاه‌های خود در کالیفرنیا نگه داری می‌شوند را رونمایی کرده است. این نمونه‌ها شامل یک “روبات دروازه‌ای” است که از سقف آویزان است و قادر به انجام کارهایی مانند تمیز کردن و بارگیری ماشین ظرفشویی است.

جزئیات طراحی نمونه اولیه ربات مستخدم تویوتا

شرکت تویوتا ادعا می‌کند که طراحی این ربات از سفر به خانه‌های ژاپنی الهام گرفته شده است، جایی که محققان دریافتند فضای محدود کف توانایی کمک به یک روبات را محدود می‌کند. راه حل آنها تصور یک خانه در آینده بود که با روبات‌هایی ساخته شده است که مستقیماً در معماری خود خانه ادغام شده‌اند. ساخت خانه‌های جدید با کمک ربات از ابتدا مشکلات خاص خود را ایجاد می‌کند، اما طراحی به خودی خود برخی از مسائل را حل می‌کند.آن‌ها از خود این سوال را پرسیدند که چه اتفاقی می افتد اگر به جای نیاز به یک ربات برای حرکت در کف آشفته خانه، به جای آن روی سقف حرکت کند و در صورت عدم نیاز از مسیر خارج شود؟

Dan Helmick، ​​سرپرست مشترک یادگیری ناوگان رباتیک در انستیتوی تحقیقات تویوتا (TRI)، طی یک ویدیو کنفرانس اعلام کرد که TRI برای اولین بار در سال 2015 با سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری تاسیس و شروع به فعالیت کرده است.

این مجموعه علاوه بر ربات دروازه‌ای، یک “دستگیره حبابی نرم” را به نمایش گذاشته است که از بالشتک‌های پر از هوا برای گرفتن ملایم اشیا مختلف و یک ربات متحرک کف زمین با همان توانایی‌های اولیه مانند خود استفاده می‌کند.

نمونه اولیه ربات مستخدم تویوتا 01

محققان این موسسه نشان دادند که چگونه آنها از واقعیت مجازی برای آموزش این ماشین‌ها استفاده می‌کنند. انسانها تمایل به پاک کردن رومیزی و استفاده از کنترلرهای VR را دارند. بنابراین این حرکات در ربات‌ها برنامه ریزی می‌شوند. تعدادی از شرکت‌های رباتیک از تکنیک‌های مشابهی برای غلبه بر چالش‌های برنامه ریزی حرکات فیزیکی در ربات‌ها استفاده می‌کنند.

اگرچه نمونه اولیه ربات مستخدم تویوتا هنوز نمونه اولیه هستند و تویوتا هیچ برنامه‌‌ای برای تجاری سازی این فناوری ندارد. در همین رابطه و بر اساس گزارشی از سایت TechRepublic، ماکس باجراچاریا، معاون رباتیک TRI گفت: “ربات‌هایی که امروز می‌بینید نمونه‌های اولیه‌ای برای تسریع تحقیقات ما هستند و قرار نیست به زودی تبدیل به محصول شوند.”

تویوتا تنها یکی از شرکت‌های تولید کننده ربات‌های خانگی است، اما پیشرفت در این فناوری هنوز هم بسیار دشوار است. در حالی که بسیاری از آزمایشگاه‌ها ربات‌هایی تولید کرده‌اند که می‌توانند کارهای خانه را در آزمایشگاه انجام دهند اما انتقال مهارت‌ها به خانه‌های واقعی (جایی که حتی کار‌های ساده هم چالش برانگیز ‌می‌شوند) دشوار است.

با این وجود، رویکرد تویوتا تمرکز بر برطرف کردن نیازها و انتظارات انسان است. مدیر عامل TRI، گیل پرات، در مصاحبه‌ای با IEEE Spectrum گفته است: ایده شرکت این است که به جای جایگزینی انسان، توانایی انسان را تقویت کنیم. پرات گفت: “این به معنای ساختن فناوری است که به ما امکان ادامه زندگی و کار را بدهد و مانند دوران جوانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا