بازی هافناوریکسب و کار

شایعه: مایکروسافت به دنبال خرید یک استودیو بازی‌سازی لهستانی

در چند سال گذشته، لهستان عملکرد قدرتمندی را در زمینه بازی‌های ویدیویی از خود بجای گذاشته و تبدیل به یکی از قطب‌های توسعه بازی با استودیوهایی همچون CD Projekt RED و Techland و CI Games و People Can Fly و البته بیشتر شده. حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت متوجه این موضوع شده و به دنبال آن است تا یک یا حتی دو استویدیوی لهستانی را به لاین آپ استودیوهای در حال رشد Xbox Game Studios اضافه کند.

این شایعه از پادکست Borys Nieśpielak نشات می‌گیرد، یک فیلم ساز که در مستندی با نام We Are Alright به صنعت گیمینگ لهستان پرداخته بود.

این موضوع تایید شده، اما (جزئیات) نامشخص است. مایکروسافت در لهستان به دنبال خرید است. معلوم نیست که آیا توانسته‌اند گزینه مورد نظر خود را خریداری کنند اما مطمئن باشید که آنها در لهستان بوده‌اند. من مطمئنم آنها با یک استویدیو صحبت‌هایی انجام داده و البته مشخص نیست با کدام یک. این که آیا به توافق رسیده‌اند را اطلاع ندارم.

بنابراین مایکروسافت ممکن است به کدام استودیو چشم دوخته باشد؟ خب اول از همه خیلی هیجان زده نشوید، انتظار نداشته باشید که آنها CD Projekt RED را خریداری کنند، ارزش بازار این استودیو بالغ بر 7 میلیارد دلار است که حتی برای مایکروسافت با توان مالی قابل توجه نیز، مقدار زیادی محسوب می‌شود. با این که نمی‌توان به شکل کلی این موضوع را رد کرد اما بعید به نظر می‌رسد مایکروسافت به سراغ شرکت‌هایی با سهامی عام مانند CI Games و 11Bit Studios و Bloober Team برود زیرا آنها بیشتر به دنبال خرید استودیوهای کوچک‌تر و با سهامی خاص هستند.

این باعث می‌شود تنها چند گزینه برای مایکروسافت باقی بماند، شامل People Can Fly سازنده Gears of War: Judgement و Bulletstorm، استودیو The Astronauts سازنده The Vanishing of Ethan Carter، استودیو The Farm 51 سازنده World War 3 و Chernobylite، سرانجام نیز استودیوی بزرگ Techland سازنده Dying Light می‌شود. بیشترین احتمال در این میان به People Can Fly باز می‌گردد زیرا آنها قبلا نیز در فرنچایز Gears با مایکروسافت همکاری داشته‌اند و البته می‌توانیم خرید The Farm 51 را نیز متصور شویم. مشخصا Techland نیز یک معامله هزینه بردار خواهد بود و احتمالا در این نقطه بسیار بزرگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا