بازی هافناوریکسب و کار

ثبت یک روز پاییزی از چشم 48 مگاپیکسلی گوشی آنر 9X

زمانی که قصد خرید یک گوشی هوشمند جدید را داشته باشید، ممکن است معیارهای شما با دیگران متفاوت باشد. اما معیارهایی وجود دارد که تقریباً برای اکثر کاربران جزء اولویت‌ها به حساب می‌آیند. یکی از این موارد دوربین گوشی است. قابلیتی جدانشدنی از گوشی‌های هوشمند امروزی. این قابلیت ابتدا در گوشی‌های پرچمدار با بهترین و به‌روزترین مشخصات عرضه می‌شد، اما امروز می‌بینیم که حتی در گوشی‌های میان‌رده و پایین‎رده نیز دوربین‌هایی با کیفیت و کارآمد استفاده می‌شوند. امروز قصد داریم در این مطلب تا در یک روز پاییزی با استفاده از دوربین 48 مگاپیکسلی گوشی HONOR 9X به اثبات این مسأله بپردازیم.

تجربه عکاسی با دوربین 48 مگاپیکسلی گوشی آنر 9ایکس

آنر برای محصول میان‌رده جدید خود، 9X سه دوربین در قاب پشتی در نظر گرفته است. این یعنی کاربر در زمان عکاسی با دوربین این گوشی قدرت انتخاب بیشتری در مقایسه با یک گوشی اقتصادی دیگر خواهد داشت. سنسور اصلی این دستگاه همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، 48 مگاپیکسلی از نوع عریض با گشادگی دیافراگم f/1.8 است. سنسور این دوربین 1/2.0 اینچ است و اندازه پیکسل‌های آن 0.8 میکرومتر می‌باشد. در کنار این دوربین که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز بهره می‌برد، یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 120 درجه و گشادگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است که به ثبت عکس‌های عریض‌تر و تصحیح اعوجاج تصاویر کمک می‌کند. در نهایت یک دوربین 2 مگاپیکسلی با f/2.4 در بالای این دو سنسور جای گرفته است، قابلیت‌هایی مانند کاهش نور پس‌زمینه، بوکه (تار کردن) پس‌زمینه و نورپردازی سه‌بعدی پرتره را ارائه می‌کند.

تجربه‌ای که سنسور 48 مگاپیکسلی دوربین آنر 9ایکس در یکی از روزهای واپسین پاییز امسال برای ما رقم زد، ثبت تصاویری با کیفیت از لحظات بیاد ماندنی این روز بود. به‎طورکلی در شرایط نوری مناسب مانند یک روز آفتابی یا نیمه‌ابری با دوربین اصلی آنر 9X می‌توانید عکس‌هایی بسیار زیبا و چشم نواز به ثبت برسانید. در محیط‌های کم‌نور نیز اگرچه ممکن است شفافیت تصویرها به اندازه محیط‌های پرنور به نظر نرسد، اما به‌لطف هوش مصنوعی تعبیه شده در نرم‌فزار دوربین این گوشی و الگوریتم‌های تشخیص منظره، تنظیمات دوربین به‌طور خودکار و بدون نیاز به دخالت شما در حالتی قرار می‌گیرند که می‌توانید عکس‌های قابل قبول بگیرید. اما در زمان استفاده از آنر 9X در محیط‌های کاملاً تاریک یا شب هنگام به تفاوت میان یک گوشی پرچمدار و میان‌رده پی خواهید برد. در حالیکه گوشی‌های پرچمدار آنر با استفاده از حالت عکاسی شب، حتی در تاریک‌ترین نقاط هم تصاویر قابل قبولی به ثبت می‌رسانند، اما شفافیت کم، جزئیات ناکافی و گاهاً وجود نویز در تصاویر گرفته در حالت شب گوشی آنر 9ایکس به چشم می‌خورد.

با نگاهی دقیق‌تر به تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی آنر 9X می‌بینیم که همچنان بازسازی جزئیات صحنه بعد از ثبت عکس و هنگام از ذخیره به آن افزوده می‌شود و در نتیجه با جزئیاتی تقریباً اغراق‌شده روبه‌رو هستیم. پالایش رنگ‌ها در این تصاویر نیز با کنتراست تقریباً مناسبی انجام گرفته است، اما باید به یاد داشته باشیم که هوش مصنوعی این دستگاه همواره تلاش می‌کند مناظر را با جزئیات اغراق‌شده به ثبت برساند. این موضوع علیرغم اینکه عموماً مشکل خاصی ایجاد نکرده و برای عکس‌هایی که تنها برای مرور روزمره و یا اشتراک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند چندان تأثیرگذار نیست، اما می‌تواند متفاوت از عکس مورد نظر کسانی باشد که به دنبال ثبت تصاویر حرفه‌ای و ویرایش آنها پس از ثبت هستند. البته این افراد نیز می‌توانند با خاموش کردن حالت هوش مصنوعی و یا استفاده از حالت Pro عکاسی را به سبک مورد علاقه خود انجام دهند.

دوربین 48 مگاپیکسلی آنر 9X در قالب دوربین اصلی یک گوشی میان‌رده تمامی مأموریت‌های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، دوربین اصلی این گوشی علیرغم اینکه شباهت زیادی به دوربین گوشی‌های پرچمدار پیدا کرده است، اما همچنان دلایل تفاوت یک گوشی میان‌رده با پرچمدار را با دقت کافی می‌توانید در عکس‌های ثبت شده توسط گوشی‌های این دو رده ببینید. در پایان می‌توانید، نمونه عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی گوشی آنر 9ایکس را در اندازه اصلی مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا