فناوری

تحریم رسانه های روسی توسط مایکروسافت

شرکت مایکروسافت هم به جمع شرکت‌هایی نظیر فیسبوک، یوتیوب و اپل پیوست و دسترسی رسانه‌های دولتی روسیه به سرویس‌های این شرکت را محدود کرد. تحریم رسانه های روسی توسط مایکروسافت (و در کل این مجموعه از تحریم‌ها) به سبب حمله‌ی اخیر روسیه به اوکراین صورت گرفته است و رفته رفته میزان شدت آن نیز بیشتر خواهد شد.

  • تحریم روس‌ ها در سرویس پرداختی گوگل، اپل و یوتیوب – Huh! First time?
  • فعال شدن استارلینک در اوکراین – تحریم سایوز برای اروپا و آمریکا

جزئیات تحریم رسانه های روسی توسط مایکروسافت

رسانه‌های دولتی راشا تودی و اسپوتنیک که از رسانه‌های معروف حکومت روسیه هستند، به موجب تحریم‌های صورت گرفته در اتحادیه اروپا از دسترسی به اطلاعات خود در شرکت‌های مختلف اروپایی محروم ماندند و مایکروسافت هم به دنبال این تحریم‌ها، دسترسی اکانت‌های این شبکه‌ها در سرویس‌های مایکروسافت را قطع کردند. این بدان معناست که هر گونه تبلیغات یا انتشار محتواهای این شبکه‌ها نیز در سرویس‌های مایکروسافت ممنوع است و زین پس اتفاق نخواهد افتاد.

تحریم رسانه های روسی توسط مایکروسافت

حتی برنامه‌ها و نرم افزارهای شبکه‌های فوق الذکر نیز فروشگاه‌های این شرکت حذف شده‌اند. هر چند که موتور جستجوی مایکورسافت همچنان در نتایج خود لینک‌های این شبکه‌ها را نمایش می‌دهد اما این موضوع رفته رفته در حال کم شدن است تا به غیر از زمانی که دسترسی مستقیم به آن وبسایت نیاز باشد، چیزی به کاربر نمایش داده نشود. مایکروسافت به این موضوع نیز اکتفا نکرده و اطلاعات جدیدی از حمله‌ی سایبری به تاسیسات دولتی اوکراین در شب پیش از حمله روسیه را نیز منتشر کرده است که مطالب جالبی را روشن می‌کند. اینکه این حمله‌ی سایبری باعث شده تا بدافزار جدیدی با نام مستعار FoxBlade در کامپیوترهای اوکراین نصب شود. هر چند که دولت اوکراین تنها پس از گذشت 3 ساعت موفق به اطلاع از این موضوع شد و اقدامات حیاتی را برای غیر فعال کردن آن انجام داد. البته که اطلاع رسانی مایکروسافت در این زمینه نیز بی‌تاثیر نبوده است.

تحریم رسانه‌های دولتی روسیه توسط مایکروسافت موضوع جدیدی نیست! ما پیش از این هم اقدامات زیادی از این شرکت دیده بودیم که در جهت حذف انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی صورت گرفته بود. از آنجایی که رسانه‌های دولتی در واقع سلاحی در دستان آن حکومت هستند و معمولا خبرهای گمراه کننده و اشتباه را منتشر می‌کنند، پس اقدام علیه آن‌ها توسط مایکروسافت امر عجیبی نیست!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا