فناوری

ماشین الکتریکی سونی و هوندا ساخته خواهد شد

در اقدامی عجیب و جالب توجه، شرکت‌های سونی و هوندا تصمیم به ایجاد یک شرکت جدید گرفتند تا با کمک یکدیگر ماشین الکتریکی سونی و هوندا را بسازند. احتمالا شما هم با شنیدن نام این دو شرکت غافلگیر شده‌اید اما باید به شما بگوییم که درست خوانده‌اید! این دو شرکت که یکی از آن‌ها (سونی) هیچ پیش زمینه‌ای در تولید و ساخت ماشین (به هر شکلی ندارد) ندارد، توافقنامه‌ای امضا کردند که به سبب آن، ایجاد یک کارخانه‌ و شرکت جدید برای ساخت و توسعه‌ی ماشین‌های الکتریکی را میسر می‌کند. هر چند که هنوز نام این شرکت جدید فاش نشده است اما انتظار می‌رود که تا انتهای سال جاری میلادی شاهد افتتاح شرکت و کارخانه‌ی آن باشیم و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، در سال 2025 اولین محصول این کارخانه به فروش برود.

  • ماشین الکتریکی BMW با قابلیت تغییر رنگ رونمایی شد
  • ماشین الکتریکی Hypercar پژو – کلاس جدید ماشین‌های مسابقه‌ای

جزئیات ماشین الکتریکی سونی و هوندا

همانطور که انتظار می‌رفت، بیشترین وظایف مربوط به پروسه‌ی تولید و ساخت این ماشین الکتریکی بر عهده‌ی شرکت باسابقه‌ی هوندا است که به موجب آن، وظایف طراحی، توسعه و فروش خودرو را بر عهده خواهد گرفت و نقش شرکت سونی در این شراکت هم، توسعه پلتفرم خدمات متحرک است! هدف از این همکاری بزرگ، استفاده از تخصص شرکت هوندا در ساخت و بازاریابی خودرو است و سونی هم در زمینه‌ی ساخت حسگرها، ارتباطات ماشین و همچنین بخش سرگرمی آن فعالیت خواهد کرد.

ماشین الکتریکی سونی و هوندا ساخته خواهد شد

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی در بیانیه‌ای می‌گوید:

«هدف سونی پر کردن جهان با احساسات از طریق قدرت خلاقیت و فناوری است. ما قصد داریم از طریق این اتحاد با هوندا، که تجربه و دستاوردهای جهانی گسترده ای را در صنعت خودرو طی سالیان متمادی انباشته کرده است و همچنان به پیشرفت های انقلابی در این زمینه ادامه می‌دهد، بر روی چشم انداز خود ایجاد کنیم تا ماشین‌های متحرک را به فضایی احساسی تبدیل کنیم و به تکامل موضوع تحرک با محوریت ایمنی، سرگرمی و سازگاری کمک کنیم.”

توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا می‌گوید:

«شرکت جدید با اتخاذ رویکردی گسترده و جاه‌طلبانه برای خلق ارزشی که فراتر از انتظارات و تصورات مشتریان است، در خط مقدم نوآوری، تکامل و گسترش تحرک در سراسر جهان قرار خواهد گرفت. ما این کار را با استفاده از فناوری و دانش روز هوندا در رابطه با محیط زیست و ایمنی انجام خواهیم داد، در حالی که دستاوردهای تکنولوژیکی هر دو شرکت را همسو می‌کنیم. اگرچه سونی و هوندا شرکت‌هایی هستند که شباهت‌های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، اما حوزه‌های تخصص فناوری ما بسیار متفاوت است. بنابراین، من معتقدم این اتحاد که نقاط قوت دو شرکت ما را گرد هم می‌آورد، فرصت‌های زیادی را برای آینده خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند.»

چند وقتی بود که سونی برای ورود به دنیای خودرو شاخ و دم نشان می‌داد و این قرارداد همکاری اولین حرکت آن‌ها برای رسیدن به هدف خود است. پیش از این‌ها و در سال 2020، شرکت سونی در نمایشگاه CES از خودروی مفهومی و الکتریکی خود رونمایی کرد و همان زمان هم اعلام کرده بود که تمام تلاش خود را برای ایجاد یک شرکت در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این شرکت به وعده‌های خود عمل کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا