بازی هافناوریکسب و کار

شایعه: پشتیبانی از Ray Tracing در ماه دسامبر به Navi اضافه خواهد شد

AMD به تازگی اعلام کرده که در ماه دسامبر درایور گرافیکی جدیدی با ویژگی‌های به روز به عنوان بخشی از عرضه درایورهای بزرگ سالیانه برای تعطیلات، عرضه خواهد کرد. این در ترکیب برخی شایعات صنعت که به پشتیبانی رسمی AMD از DirectX Ray Tracing روی کارت گرافیک‌های Navi در ماه دسامبر اشاره دارند، توجه بسیاری از دوست داران را به خود جلب کرده است.

به شکل رسمی، گرافیک‌های فعلی Navi هیچ سخت افزار داخلی مربوط به Ray Tracing را در اختیار نداشته و تنها به شکل نرم افزاری از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد. با این وجود در حالی که سخت افزار خاص می‌تواند رندر Ray Tracing را شتاب دهد اما برای پشتیبانی از قابلیت Microsoft DirectX Ray Tracing نیازی به بهره مندی از سخت افزار خاص نیست.

تیم سرخ ظاهرا با درایور بزرگ ماه دسامبر خود قصد دارد پشتیبانی از Ray Tracing را در سری کارت گرافیک‌های Radeon RX 5000 معرفی کند. در حقیقت کد Ray Tracing همین حالا نیز در درایور گرافیکی این شرکت که به تازگی برای بازی Gears 5 منتشر شده، دیده می‌شود.

شایعه: پشتیبانی از Ray Tracing در ماه دسامبر به Navi اضافه خواهد شد

تعبیه کردن پایه‌های Ray Tracing در بخش درایور می‌تواند یک قدم محکم برای پشتیبانی سخت افزاری از این فناوری خواهد بود که انتظار می‌رود در آینده با نسل دوم معماری گرافیکی RDNA این شرکت در سال بعد معرفی شود.

ما قبلا بارها شنیده‌ایم که مایکروسافت و سونی تایید کرده‌اند، کنسول‌های نسل بعدی اکس باکس اسکارلت و پلی استیشن 5 از نسل بعدی گرافیک‌های RDNA با سخت افزار اختصاصی Ray Tracing استفاده می‌کنند. هر دو کنسول نسل بعد انتظار می‌رود که در تعطیلات 2020 عرضه شوند.

Ray Tracing؛ یک تکنولوژی مهم یا یک حیله تبلیغاتی؟

شکی نیست که Ray Tracing بازی‌ها را زیباتر نشان می‌دهد، شما می‌توانید این موضوع را خودتان در ویدیوهای مختلف مشاهده کنید. انویدیا با معرفی خانواده تورینگ در سری کارت گرافیک‌های RTX 2000 با سخت افزار Ray Tracing اختصاصی تمام توجهات را به خود جلب کرده و جامعه گیمینگ مشغول بحث و گفت و گو در قبال آن هستند، بخصوص درباره کاهش عملکرد بسیاری که به همراه دارد. در حال حاضر بخصوص به این خاطر که قابلیت مذکور در مراحل اولیه رشد قرار دارد، به عنوان یک PC گیمر شما باید موانع مختلفی را پشت سر بگذارید تا واقعا بتوانید Ray Tracing را در بازی‌ها تجربه کنید.

در ابتدا شما به یک کارت گرافیک نیاز دارید که قابلیت مذکور را پشتیبانی کند، و البته تنها این امر کافی نیست، زیرا اگر چه برخی از کارت گرافیک‌ها مانند GeForce GTX 2060 از شتاب دهنده سخت افزاری بهره می‌برند، هنوز به درستی مشخص نیست که آیا این کارت به اندازه کافی قدرتمند هست تا بتواند یک تجربه گیمینگ با فریم ریت و سطح تنظیمات گرافیکی قابل قبول را فراهم کند. در حقیقت چه کسی دوست دارد تنظیمات را پایین بیاورد و در وضوح و فریم ریت پایین بازی کند تا تنها قابلیت‌های گرافیکی را فعال نماید.

شایعه: پشتیبانی از Ray Tracing در ماه دسامبر به Navi اضافه خواهد شد

زمانی که شما به مشکلات عمکلرد فائق بیایید، که البته یک مشکل بسیار جنجالیست، به سراغ مشکل بعدی می‌رسید که در واقع کمبود بازی‌های پشتیبانی کننده از این قابلیت است. توسعه بازی کاملا به منابع بستگی دارد و چنین امری بسیار منطقیست که استودیوهای بازی سازی روی قابلیت‌ها و جنبه‌هایی از بازی تمرکز کنند که اکثر گیمرها می‌توانند به آن دست پیدا کنند بجای آن که روی یک بخش کوچک از جامعه گیمینگ متمرکز شوند.

تمام این مسائل البته طبیعی هستند، با در نظر گرفتن این موضوع که Ray Tracing همچنان در مراحل اولیه است، با بهبود سخت افزاری و نرم افزاری، این فناوری فراگیر خواهد شد. درباره این که چه زمانی چنین اتفاقی رخ خواهد داد نیز بحث‌های زیادی در پیش است. با این حال کنسول‌های نسل بعدی به شکل جدی Ray Tracing را به دست مصرف کنندگان می‌رسانند و باید ببینیم در آن زمان چه اتفاقی خواهد افتاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا