بازی هافناوریکسب و کار

گوگل: بازی‌های استادیا سریع‌تر و روان‌تر از بازی‌هایی که از روی سخت‌افزار محلی اجرا می‌شوند، خواهند بود

بسیاری از افراد با این موضوع هم عقیده هستند که بازی‌های اجرا شده از طریق رایانش ابری آینده‌ی این صنعت را رقم خواهند زد اما با این حال برخی از همین افراد به این مسئله نیز واقف هستند که هنوز چندین سال تا رسیدن به آن نقطه باقی مانده است. سرویس‌هایی مثل «استادیا» (Stadia) پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه دارند اما مشکلات احتمالی مانند لگ، زمان تاخیر، مشکلات مربوط به پهنای باند و نیز کمبود زیرساخت‌ها ممکن است مانع موفقیت آنی آن گردد.

گوگل نسبت به محصول جدید خود اعتماد به نفس بالایی دارد

با این حال گوگل با اعتماد به نفس بالایی منکر این مشکلات می‌شود. همین چند وقت پیش بود که آن‌ها مدعی شدند بازی‌های چندنفره روی استادیا بسیار بهتر از چیزی خواهد شد که کنسول‌های عادی قادر به رسیدن به آن هستند. اکنون آقای «مجد باکار» (Majd Bakar) که معاون بخش مهندسی گوگل است ادعا می‌کند این برتری تنها برای بخش چندنفره نیست.

او در گفتگو با مجله Edge می‌گوید در آینده‌ای نه چندان دور پلتفرم استادیای گوگل بازی‌ها را روان‌تر و سریع‌تر از بازی‌هایی که روی سخت‌افزار خود افراد اجرا می‌شوند، اجرا خواهد کرد.

«در نهایت و در عرض یک یا دو سال بازی‌هایی خواهیم داشت که روی کلود سریع‌تر و روان‌تر از سخت‌افزار‌های محلی اجرا می‌شوند حتی اگر این سخت‌افزارها بسیار قدرتمند باشند.»

واژه‌ی اصلی در نقل قول بالا «روان‌تر» است زیرا گوگل در نظر دارد با به کارگیری روش‌های هوشمندانه از مشکلات احتمالی سرویس‌های استریمی مانند تاخیر جلوگیری کند؛ روش‌های هوشمندانه‌ای مثل افزایش ناگهانی نرخ فریم برای کاهش تاخیر یا حتی پیش‌بینی ورودی‌هایی که از سمت کاربر می‌آید به کمک پایگاه‌های داده عظیم.

این یک ادعای بزرگ است و اینکه پلتفرمی بتواند به طور غیرمستقیم و تنها از طریق استریم شدن بازی‌ها را سریع‌تر و روان‌تر از زمانی که آن بازی‌ها روی سخت‌افزارهای قدرتمند PC گیمر‌ها اجرا می‌شود، اجرا کند کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. به هر حال استادیا در ماه نوامبر همین سال میلادی در مناطقی از جهان عرضه می‌شود و خواهیم دید که گوگل تا چه حد با رسیدن به این چشم‌انداز فاصله دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا