فناوری

احتمال تاخیر در عرضه تلویزیون های QD-OLED سامسونگ

از خبرهای منتشر شده به نظر می‌رسد که سامسونگ الکترونیکس و سامسونگ دیسپلی بر سر قیمت پنل‌های QD-OLED به اختلاف خورده‌اند. این منافشه داخلی در شرکت سامسونگ می‌تواند عوارض بدی برای آنها داشته باشد. این شرکت تا به الان نیز در عرضه نمایشگرهای QD-OLED با برند سامسونگ با تاخیر زیادی رو به رو شده است. و این مشکل می‌تواند شرایط را برای آنها دشوارتر هم بکند.

باز هم پای ال‌جی در میان است

پیش از این قرار بود که سامسونگ الکترونیکس اولین تلویزیون QD-OLED خود را در اواسط سال جاری میلادی وارد بازار کند، اما اگر این اختلاف داخلی در سامسونگ بخواهد بیش از این ادامه پیدا کند، این زمان اعلام شده برای عرضه نیز به تاخیر خواهد افتاد. اختلافات از آنجایی شروع شد که پنل‌های W-OLED شرکت ال‌جی دیسپلی ارزان‌تر از پنل‌های QD-OLED سامسونگ دیسپلی از آب درآمدند و از آنجا که سامسونگ الکترونیکس هیچ علاقه‌ای ندارد قیمت بالاتری برای تلویزیون‌های خود در نظر بگیرد با گروه سامسونگ دیسپلی دچار چالش شده است.

رقابتی تنگاتنگ و لزوم پایین نگه داشتن قیمت

البته تا کنون مشخص نشده که این اختلاف قیمت تا چه اندازه است، اما به گمان وب سایت The Elec این تفاوت قیمت باید رقمی در حدود 100 دلار باشد. البته این رقم با توجه به سرمایه‌گذاری سامسونگ الکترونیکس بر روی QD-OLED و همچنین اعلامیه‌های این شرکت در نمایشگاه CES 2022 مبنی بر تولید تلویزیون‌های ممتاز نمی‌تواند آنچنان تاثیرگذار باشد. اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که همواره بین دو شرکت کر‌ه‌ای ال‌جی و سامسونگ رقابت تنگاتنگی جریان داشته که مطمئنا این روند در مورد تلویزیون‌های نسل جدید نیز صدق خواهد کرد. به همین دلیل سامسونگ نمی‌خواهد به هیچ عنوان تلویزیون‌های خود را با قیمتی بالاتر عرضه کند.

مانتیورهای DELL با پنل QD-OLED

نکته جالب دیگر در مورد پنل‌های QD-OLED سامسونگ، تحقیق و توسعه این شرکت بر روی یک پنل ویژه 30 اینچی از QD-OLED است برای شرکت DELL است. قرار است این پنل به صورت خاص برای ساخت مانیتورهای کامپیوتر مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین می‌توان انتظار داشت، در صورتی که تلویزیون‌های QD-OLED این شرکت با تاخیر مواجه شوند، حداقل شاهد عملکرد مانتیورهای جدید DELL با این فناوری جدید باشیم. گفته می شود که سامسونگ دیسپلی زیرلایه‌های QD-OLED را در ابعاد 2.2 در 2.5 متر با تیراژ 30،000 واحد در ماه، تولید می کند.

مطالب مرتبط:

  • پخش زنده رویداد Unpacked 2022 سامسونگ با گزارش اختصاصی (شروع ساعت 18:30)
  • سامسونگ با رشد فروش 30 درصدی تراشه، اینتل را پشت سر گذاشت
  • ادغام فناوری SmartThings با محصولات سامسونگ
  • سامسونگ از Odyssey Neo G8 به عنوان اولین نمایشگر 4K و 240 هرتز جهان رونمایی کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا