فناوری

گلکسی زد فولد 5 سامسونگ بالاخره عاری از چروک نمایشگر خواهد بود

به‌نظر می‌رسد که قرار است گوشی‌ گلکسی زد فولد 5 سامسونگ به‌لطف تغییر طراحی احتمالی، با چین و چروک نمایشگر بسیار کمتری روانه بازار شود. طبق گزارشی که در سایت کره‌ای Naver منتشر شده‌است، سامسونگ احتمالا برای نمایشگر گلکسی زد فولد 5 از لولایی با طراحی خاص استفاده خواهد کرد که به نمایشگر اجازه می‌دهد در هنگام بسته‌شدن شکل قطره‌ای به خود بگیرد و منحنی بسیار ملایم‌تری ایجاد کند که چین و چروک کمتری ایجاد می‌کند.

علیرغم اینکه در طول سال‌های گذشته شاهد پیشرفت‌های سامسونگ در زمینه رفع چین‌و‌چروک نمایشگر بوده‌ایم، چروک نمایشگر در نسل چهارم تاشوهای این شرکت همچنان به‌وضوح قابل‌مشاهده است. هر دو گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 از طراحی لولای U‌شکل بهره می‌برند که که نمایشگر را در حالت بسته در زاویه بهتری قرار می‌دهد. اما همین امر باعث ایجاد چین‌وچروک برجسته‌تری می‌شود و فشار بیشتری نیز به نمایشگر وارد می‌کند.

سایر گوشی‌های هوشمند تاشو برای جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک روی نمایشگر به راه‌حل لولای قطره‌ای‌شکل متوسل شدند. اوپو فاید N2 و با نسل سوم موتورولا Razr از جمله دستگاه هایی هستند که هنگام بازشدن دچار چین‌خوردگی قابل‌توجهی می‌شوند.

چروک نمایشگر گلکسی زد فولد 5

بهره‌مندی از استاندارد IPX8

براساس گزارش سایت کره‌ای Naver، سامسونگ لولای قطره‌ای‌شکل را برای اولین‌بار در سال 2016 ثبت اختراع کرد. هنوز مشخص نیست که چرا این شرکت تاکنون از این مدل لولا استفاده نکرده‌است. طبق گمانه‌زنی‌ها سامسونگ در تلاش بود تا رتبه‌بندی مقاومت در برابر آب IPX8 را برای دستگاه‌های خود دریافت کند. درنهایت نیز در سال 2021، دستگاه‌های تاشوی نسل سوم سامسونگ با بهره‌مندی از استاندارد IPX8 معرفی شدند. همین ویژگی است گوشی‌های تاشو سامسونگ را نسبت‌به اوپو فاید N2 و موتورولا ریزر متمایز می‌کند. زیرا هیچ یک از این دستگاه‌ها برای مقاومت در برابر آب رتبه‌بندی نشده‌اند.

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد علاوه بر رفع چین و چروک نمایشگر، در طراحی گلکسی زد فولد 5 تغییراتی ایجاد کند تا در هنگام بسته‌شدن دستگاه، گوشی به‌صورت صاف‌تری قرار بگیرد و شکاف کوچک بین صفحات به حداقل برسد. این کار باعث می‌شود که موبایل تاشو راحت‌تر در جیب و کیف کاربران قرار بگیرد.

البته هنوز قطعی نیست که سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 را به لولای قطره‌ای‌شکل مجهز خواهد کرد یا خیر. انتظار می‌رود سامسونگ گوشی‌های تاشو جدید را در ماه آگوست معرفی کند؛ بنابراین باید کمی بیشتر صبر کنیم تا متوجه شویم. این در حالی است که کمتر از یک ماه دیگر در رویداد Galaxy Unpacked سری گلکسی S23 معرفی می‌شود.

  • آخرین بنچمارک از عملکرد گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فولد 4 منتشر شد
  • تماشا کنید: تست سقوط گوشی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 سامسونگ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا