فناوری

یوتیوب به ‌زودی پخش رایگان کانال های تلویزیونی را آغاز می‌کند

براساس گزارش ها، یوتیوب درحال آزمایش سرویسی جدید (پخش کانال تلویزیونی) بر پایه تبلیغات است که محتوای شرکت‌های رسانه‌ای خاص را در این کانال‌ها پخش می‌کند. این شرکت هم‌اکنون مشغول مذاکره با شرکت‌های مختلف است تا برنامه‌ها، فیلم‌ها و کل کانال‌های تلویزیونی را به پلتفرم خود بیاورد. یوتیوب اعلام کرد که درحال آزمایش این سرویس است و کاربران منتخب این پلتفرم در حال آزمایش این ویژگی جدید هستند.

عملکرد این سرویس مشابه Pluto TV، کانال‌های تلویزیون زنده Roku، یا تجربیات ساخته‌شده در تلویزیون‌های شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ال‌جی و Vizio است . درواقع یک «هاب» وجود خواهد داشت که به شما اجازه می‌دهد آنچه را که می‌خواهید تماشا کنید انتخاب کنید.

یوتیوب پخش کانال تلویزیونی

این ایده قسمتی از یک مدل تجاری سودآور برای برخی از شرکت‌های دیگر در این فضا بوده است. براساس گزارش‌های درآمدی Vizio و Roku، آنها از تبلیغات و کمیسیون‌های اشتراک کانال تلویزیون سود بیشتری نسبت به فروش سخت‌افزار دارند.

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که که Vizio سالانه به‌طور متوسط 27 دلار از هر کاربر درآمد دارد. این در حالی است که درآمد Roku بیش از 44 دلار در هر سال است.

درحال حاضر، یوتیوب مشغول بررسی علایق بینندگان است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سرویس متعلق به گوگل ممکن است 45٪ از درآمد تبلیغات را درخواست کند. شرکت موردبحث معامله‌ای مشابه را با تولیدکنندگان محتوا نیز دارد.

یکی از سخنگویان ناشناس یوتیوب این آزمایش‌ها را تایید کرد. به‌نظر می‌رسد که پخش رایگان کانال های تلویزیونی در یوتیوب می تواند در سال جاری به طور گسترده تری ارائه شود.

به‌نظر می‌رسد یوتیوب قصد دارد با این اقدام کاربران خود را افزایش دهد. اخیراً این پلتفرم استریم با NFL Sunday Ticket معامله کرد و از سال جاری در YouTube TV و کانال‌های YouTube Primetime شاهد پخش آن خواهیم بود. همچنین، اکنون درآمد تبلیغاتی آن با سازندگان YouTube Shorts تقسیم و باعث می‌شود این سرویس از تیک‌تاک نیز سودآورتر باشد.

یوتیوب اولین‌بار نیست که درزمینه ارائه محتوای تبلیغاتی پریمیوم فعالیت می‌کند. این پلتفرم در سال 2022، برنامه‌های تلویزیونی رایگان را که با تبلیغات پشتیبانی می‌شدند را به کاتالوگ خود اضافه کرد. در آن زمان، سال‌ها بود که همین کار را با فیلم‌ها انجام می‌داد. سال 2022 نیز این شرکت کانال‌های رایگان را از طریق Pluto TV به تب لایو Google TV خود اضافه کرد. این آزمایش‌ها در حالی انجام می‌شوند که چندین سرویس پخش دیگر در حال معرفی سطوح ارزان‌تر یا رایگان با پشتیبانی آگهی هستند، مانند Netflix، HBO Max، Disney Plus، یا Peacock.

  • تماشای ویدیو با وضوح 4K در یوتیوب ملزم به داشتن اکانت پرمیوم
  • تلاش جدید یوتیوب برای کاهش هرزنامه: ممنوعیت 24ساعته

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا