فناوری

ایلان ماسک خود را برای خداحافظی با تسلا آماده می‌کند!

تسلا، یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت خودروهای برقی است و اخیراً سود قابل‌توجهی برای سهامداران خود بدست آورده است. ایلان ماسک که تقریباً ده سال پیش در توییتی در مورد موفقیت‌های تسلا وعده داده بود، برای شروع فروش سهام خود اقدام کرده است. او هفته‌ گذشته بیش‌از 3.5 میلیارد دلار از سهام خود را در این شرکت خودروسازی فروخت. علیرغم اینکه مدیریت هوشمندانه ایلان ماسک بود که توانست تسلا را تا اینجای کار هدایت کند، به‌نظر می‌رسد که او خود را برای خداحافظی با تسلا آماده می‌کند.

بنابراین، ایلان ماسک پس‌از خرید توییتر، بیشتر تمرکز خود را روی این شبکه‌ اجتماعی معطوف کرده است. حالا به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک تصمیمات غیرمنتظره‌ای برای تسلا دارد. بر‌اساس تحلیل فوربس از داده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، ماسک 22 میلیون سهم تسلا را در یک هفته فروخت.

ماسک که حدود 25درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد که بخش زیادی از ثروت او را تشکیل می‌دهد. با این‌حال، باید به یاد داشته باشیم که او از فروش هر سهم تسلا، سود زیادی به‌دست نمی‌آورد زیرا 25 درصد از کل سهام خود را برای دریافت وام به‌عنوان وثیقه قرار داده است.

خداحافظی ماسک با تسلا

سرمایه‌گذاران در مورد فروش سهام این میلیاردر سرشناس بحث‌هایی راه انداخته‌اند. ماسک یک بار گفت: سرمایه‌گذاری من اولین ورودی این شرکت بوده و آخرین خروجی نیز خواهد بود. این موردی که او فراموش کرد در جلسه سالانه سهامداران تسلا به آن اشاره کند.

اینکه ماسک چه تصمیمی برای تسلا دارد، هنوز مشخص نیست. بر اساس شایعه‌ای که در روزهای اخیر منتشر شد، ماسک از سمت خود به عنوان مدیرعامل تسلا استعفا خواهد داد. بر اساس گزارش‌ها، تام ژو شیائوتنگ، مدیرعامل تسلا چین به‌عنوان جایگزین ماسک، مدیریت این شرکت‌ را برعهده خواهد گرفت.

جایگزین ایلان ماسک پس از خداحافظی با تسلا

طبق شایعات، تام ژو شیائوتنگ که درحال‌حاضر مدیر تسلا چین است، پس از ماسک مدیرعامل این شرکت خواهد شد . تام ژو شیائوتنگ از سال 2014 در تسلا چین مشغول بوده است. وی به‌دلیل پیشروی در ایجاد شبکه سوپرشارژر این شرکت در چین مشهور است‌. اکنون به‌نظر می‌رسد او یکی از نامزدهای اصلی برای تصاحب صندلی ریاست خوردوساز برقی است.

شیائوتنگ پس از پیوستن به این شرکت در سال 2014 و قبل از ریاست در سمت تسلای چین، به سرعت به سمت معاونت جهانی ارتقا یافت. علاوه بر این، او اخیراً مسئول عملیات مراکز خدمات تسلا در چین و تأسیسات گیگا شانگهای نیز بوده‌است.

  • تکنولوژی درختان الکتریکی می‌تواند فناوری مورد نظر تسلا باشند
  • فراخوانی یک میلیون خودرو تسلا به دلیل مشکل پنجره‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا