فناوری

جریمه 520 میلیون دلاری اپیک گیمز برای نقض حریم خصوصی کودک توسط FTC

روز گذشته کمیسیون تجارت فدرال FTC اعلام کرد که 520 میلیون دلار Epic Games را به دلیل اتهامات مربوط به حریم خصوصی کودکان جریمه خواهد کرد و اپیک گیمز که سازنده بازی‌های محبوبی برای تمامی سنین است قرار است این جریمه سنگین را پرداخت کند.

اپیک گیمز استودیو توسعه دهنده سری بازی‌های محبوبی مانند Fortnite و Fall Guys متهم به نقض حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) شده و کمیسیون فدرال اذعان کرده که این شرکت با طراحی ترفندها، الگوهای تاریک و فریب دادن میلیون‌ها گیمر آن‌ها را در نهایت به انجام خریدهای ناخواسته سوق داده است. FTC در بیانیه مطبوعاتی خود جریمه 520 میلیون دلاری را به دو بخش تقسیم کرده که بخش اول شامل جریمه برای نقص COPPA است و در همین راستا اپیک گیمز باید 275 میلیون دلار پرداخت کند.

این بزرگ‌ترین جریمه FTC در این خصوص است. جریمه دیگر پرداخت 245 میلیون دلار به مشتریان است تا به نوعی بازپرداختی به دلیل آن‌چه که الگوهای تاریک و صورت حساب‌های پرداختی ناخواسته خوانده شده باشد. اپیک گیمز در پاسخ اظهار کرد که هر دو جریمه‌ها در این خصوص را پرداخت خواهد کرد. این جریمه‌ها یکی از بزرگ‌ترین جریمه‌های مالی FTC در بخش گیمینگ عنوان شده است.

اپیک گیمز در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که اساسنامه‌هایی که دهه‌ها پیش نوشته شده، نحوه عملکرد اکوسیستم‌های بازی را مشخص نمی‌کنند. آن‌ها در ادامه بیان کردند که قوانین تغییر نکرده است، اما کاربرد آن‌ها تکامل یافته است و شیوه‌های سابق که صنعت گیمینگ از آن‌ها استفاده می‌کرد هم‌اکنون ناکافی است. اپیک گیمز در ادامه با پذیرش این جریمه‌ها اذعان کرده که آن‌ها با پذیرش این موضوع می‌خواهند در خط مقدم حمایت از مصرف کننده باشند و بهترین تجربه را برای کاربرانِ شان به ارمغان آورند.

جریمه 520 میلیون اپیک گیمز

این شرکت همچنین در این راستا گفته که شیوه‌های پرداخت خود را به روز کرده است تا گزینه بله یا خیر را برای ذخیره اطلاعات پرداخت و همچنین لغو فوری خرید و بازپرداخت سرویس ارائه دهد. علاوه بر این‌ها این شرکت قرار است خرید آنلاین را برای کودکان نیز آسان‌تر کند. FTC همچنین به ویژگی‌های ارتباطی صوتی و مبتنی بر چت زنده اپیک گیمز ایراد گرفته و این نهاد فدرال اذعان کرده که از آن‌جایی که کودکان و بزرگسالان در بازی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، کودکان با استفاده از این ابزار ارتباطی در معرض آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

طبق بیانیه مطبوعاتی FTC، کودکان در حین بازی در معرض قلدری، تهدید، آزار و اذیت و آسیب‌های روانی و حتی خودکشی قرار گرفته‌اند. در پاسخ اپیک گیمز به جریمه FTC این شرکت ویژگی جدیدی که با نام Cabined Account نام دارد را قرار است در اوایل ماه جاری میلادی عرضه کند و اذعان کرده که اگر گیمری با تاریخ تولدی زیر سن دیجیتال کشور مورد نظر اش ثبت نام کند، (13 سال در ایالات متحده) ویژگی‌هایی مانند چت و خرید آنلاین غیرفعال می‌شود.

این شرکت در ادامه اظهار کرده که با ثبت نام کودک در سرویس‌های اپیک گیمز والدین آن کودک از این کار فرزند خود مطلع می‌شوند و در صورت تمایل می‌توانند تنظیمات اکانت را تغییر دهند. در حال حاضر این ویژگی برای Fortnite ،Fall Guys و Rocket League در دسترس است.

در دو سال گذشته اپیک گیمز بیش از 3 میلیارد دلار سرمایه با ریسک بالا جذب کرده و در این اواخر این سرمایه به 31 میلیارد دلار نیز رسیده است. همراه با بازی Lego که شرکت مادر آن یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است، Epic در حال کار بر روی ساخت یک متاورس مناسب برای کودکان است.

  • بازی PUBG: Battlegrounds اکنون در فروشگاه اپیک گیمز
  • جریمه یک میلیون دلاری اپل به دلیل تخلف در اپ استور خود
  • FTC در نهایت برای معامله اکتیویژن از مایکروسافت شکایت کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا