فناوری

پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 به پایان رسید

پشتیبانی مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز 7 از دیروز (18 ژانویه 2023) به پایان رسید‌. بنابراین به‌روزرسانی‌های امنیتی دیگری برای این نسخه‌ ارائه نخواهد نشد. شرکت مایکروسافت از کاربران دستگاه‌های مجهز به ویندوز 7 می‌خواهد که سیستم خود را به نسخه‌های بالاتر سیستم‌عامل ویندوز، به‌ویژه ویندوز 11، ارتقا دهند. البته از این به بعد نیز مشکلی برای این سیستم‌ها به‌وجود نمی‌آید، اما امنیت آن‌ها دیگر تضمین نخواهد شد.

در اکتبر 2009، مایکروسافت سیستم عامل ویندوز 7 را راه‌اندازی کرد. پایان پشتیبانی از این سیستم‌ عامل به ترتیب تا دو تاریخ ژانویه 2015 و ژانویه 2020 تمدید شد. همین موضوع باعث شد که کاربران ناامید ویندوز 7 به برنامه به‌روزرسانی امنیتی توسعه‌یافته مایکروسافت (ESU) روی بیاورند. اما به‌روزرسانی‌های این برنامه نیز در روز گذشته به پایان رسید.

علاوه‌براین، نسخه‌های جدید مرورگر اج هم دیگر برای این سیستم‌عامل منتشر نمی‌شود. پیش از این گوگل هم در ماه اکتبر اعلام کرده بود که پشتیبانی از ویندوز 7 و 8.1 را در تاریخ 18 بهمن برای مرورگر کروم متوقف می‌کند و دیگر آپدیت جدیدی منتشر نخواهد کرد.

کاربران ویندوز 7 باید به فکر مهاجرت باشند

پایان پشتیبانی ویندوز 7

شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت به کاربرانی که دستگاه آنها همچنان مجهزبه ویندوز 7 است، پیشنهاد می‌کند که سیستم یا دستگاه‌های خود را ارتقا دهند. صفحه پشتیبانی مایکروسافت اعلام کرد که کاربران کامپیوترهای مجهز به ویندوز 7 می توانند سیستم‌ خود را به ویندوز 10 ارتقا دهند. البته باوجود اینکه ویندوز 10 راه‌حلی سریع به‌نظر می‌رسد، ویندوز 11 گزینه ایده‌آل‌تری است. زیرا تنها سه سال تا پایان تاریخ پشتیبانی از ویندوز 10 باقی مانده‌است.

مایکروسافت در صفحه خود تأیید کرد که بیشتر دستگاه‌های ویندوز 7 شرایط سخت‌افزاری لازم برای ارتقا به ویندوز 11 را ندارند. صاحبان این کامپیوترها می‌توانند به‌عنوان جایگزین، از ویندوز 10 را نصب کنند. البته آنها قبل از ارتقا به این سیستم‌ عامل باید در نظر داشته باشند که تاریخ پشتیبانی ویندوز 10 در 14 اکتبر 2025 به پایان می‌رسد.

درحالی‌که اکثر کاربران ویندوز 7 برای ارتقا به ویندوز 11 به خرید کامپیوتر جدید نیاز دارند، مایکروسافت درمورد مزیت‌های دستگاه‌های مدرن‌تر که از سخت‌افزار پیشرفته‌تر بهره می‌برند، توضیح می‌دهد. مایکروسافت می‌گوید: برای حفظ امنیت و پایداری مایکروسافت 365، به‌شدت توصیه می‌کنیم از جدیدترین ویژگی‌های سخت‌افزاری کامپیوترهای مجهزبه ویندوز 11 استفاده کنید. از زمانی که ویندوز 7 برای اولین بار ده سال پیش عرضه شد، کامپیوترها به‌طور اساسی تغییر کرده‌اند. سیستم‌های جدید سریع‌تر، قدرتمندتر، زیباتر و مجهز به ویندوز 11 هستند.

پایان دادن به پشتیبانی امنیتی از ویندوز 7 نشان می‌دهد که مایکروسافت به ارتقا مستمر سهم ویندوز 11 در بازار دسکتاپ متعهد است. در حال حاضر، ویندوز 10 68.01٪ از کل سهم بازار دسکتاپ ویندوز را تشکیل می‌دهد، در حالی که ویندوز 11 تنها سهم کل 16.93٪ را دارد.

  • نوت پد مایکروسافت در ویندوز 11 قابلیت برگه‌ها را خواهد داشت
  • شبیه سازی صدا در 3 ثانیه با کمک هوش مصنوعی جدید مایکروسافت VALL-E

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا