فناوری

انتشار جزئیات اولیه از کنترلر SSD نسل جدید Phison E26 در CES

به نظر می‌رسد به تازگی در نمایشگاه CES امسال در غرفه Phison که در واقع محبوب‌ترین تولیدکننده کنترلرهای SSD است جزئیات بیشتری در خصوص کنترلر نسل جدید E26 انتشار پیدا کرده، و Phison این کنترلر را با عرضه SSD های PCIe Gen 4 NVMe آغاز کرد که شهرت اولیه این محصولات از همین مورد بدست آمده و در آینده نزدیک قرار است کنترلر بار دیگر در محصولات PCIe نسل 5 نیز در دسترس قرار گیرد و احتمال می‌رود که بتواند موفقیت قبلی خود را تکرار کند.

در همین راستا Phison در CES یک SSD با طراحی مرجع با پشتیبانی از کنترلر E26 را برای نمایش در دسترس قرار داده و جزئیات بیشتری نیز در این خصوص در دسترس قرار داده است. با این حال درایو حافظه به خودی خود در نمایشگاه چندان به صورت مستقل قابل بررسی نبوده و محصولات به اشتراک گذاشته شده یک درایو استاندارد M.2-2280 با پشتیبانی از اینترفیس PCI-Express 5.0 x4 و کنترلر Phison E26 در کنار تراشه رم DDR4 و چیپ‌های نسل جدید مموری 3D NAND flash خود Micron قرار گرفته بوده است.

کنترلر Phison E26 با شماره مدل PS5026-E26 یک کنترلر SSD کلاینت NVMe 2.0 است. این قطعه بر روی نودهای 12 نانومتری FinFET TSMC ساخته شده و دارای یک کنترلر DRAM یکپارچه با پشتیبانی از انواع حافظه‌های DDR4 و LPDDR4 برای استفاده به عنوان کش DRAM است.

جزئیات کنترلر Phison E26

رابط اصلی فلش آن 8 کاناله با 32 خط NAND فعال، پشتیبانی از فلش TLC و QLC NAND، معماری دوگانه CPU و پشتیبانی از شتاب‌دهنده سخت افزاری برای AES-256 ،TCG-Opal و Pyrite است. این کنترلر از نسل پنجم تصحیح خطا LPDC ECC و موتورهای داخلی RAID بهره می‌برد.

Phison برای درایوهای 2 ترابایتی پشتیبانی کننده از این کنترلر ادعا کرده که سرعت خواندن متوالی به بیش از 13.5GB بر ثانیه و 12 گیگابایت بر ثانیه برای نوشتن رسیده است. عملکرد دسترسی تصادفی 4K نیز تا 1.5 میلیون خواندن IOPS (عملیات ورودی و خروجی بر ثانیه) و 2 میلیون نوشتن IOPS رتبه بندی شده است.

  • تست SSD جدید MSI Spatium M570 Pro در CES + سرعت 12,000MBps
  • معرفی SSD های میان رده MSI از سری SPATIUM با پشتیبانی از PCIe 4.0
  • نرخ خرابی کمتر SSD نسبت به هاردهای قدیمی HDD در آزمایشی 4 ساله

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا