بازی هافناوریکسب و کار

انویدیا آمار کاملی از کارت گرافیک های خود ارائه کرد (از Turing تا Pascal)

کمپانی انویدیا به تازگی و در خلال یک نشست مالی، اطلاعات جدیدی را به همراه اسلاید های مهندسی-تحقیقاتی منتشر کرده است که حاوی اطلاعات بسیار جذابی است. در ابتدا، انویدیا اعلام کرده است که درآمد حاصل از فروش کارت گرافیک های NVIDIA GeForce Turing در 8 هفته نخست عرضه جهانی، به مراتب بیشتر از فروش کارت گرافیک های Pascal یا همان GTX 1000 ها بوده است.

بر طبق نمودارهای ارائه شده توسط انویدیا، 50 درصد کاربرانی که در حال حاضر دارای کارت گرافیک انویدیا هستند، از کارت گرافیک های مبتنی بر معماری Pascal استفاده می کنند؛ این در حالی است که 2 درصد از کاربران در حال حاضر از کارت گرافیک های Turing بهره می برند. 48 درصد باقی مانده نیز از کارت گرافیک های قدیمی تر از پاسکال استفاده می کنند.

آمار فروش کارت گرافیک های انویدیا

هر چند که بیش از 80 درصد بازار کارت گرافیک ها در اختیار انویدیا است، اما در ماه های اخیر سهام انویدیا سقوطی دردناک را تجربه کرده بود؛ پس از ارائه این گزارش و اسلاید های آماری، سهام این شرکت مقداری افزایش یافت. در فصل جدید (3 ماهه) فروش کارت گرافیک های Turing تا 45 درصد افزایش یافته است. یکی از دلایلی که کاربران بسیاری از کارت گرافیک های مبتنی بر معماری پاسکال استفاده می کنند، وجود این معماری در بازار، برای مدت طولانی بود.

کارت گرافیک های Turing با کمی تاخیر راهی بازار شدند که به دلیل تولید سنگین در پی افزایش تقاضای ماینرها بوده است. چیزی در حدود 90 درصد کاربران کارت گرافیک های معماری Turing با قیمت بالاتر را تهیه کرده اند؛ به واقع کارت گرافیک های Turing با قیمتی بالاتر به نسبت Pascalها راهی بازار شده اند. در نسل پیشین، کاربران با پرداخت هزینه های کمتر امکان خرید مدل های اولیه را دارا بوده اما برای خرید مدل های مشابه در نسل جدید، باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایند که بخشی از آن به دلیل ویژگی های RTX است. انویدیا در نهایت اعلام کرده است که هزینه های تولید در معماری Turing به نسبت Pascal افزایش یافته است.

کارت گرافیک های انویدیا در لپ تاپ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا