بازی هافناوریکسب و کار

دستگیری 2 نفر در کره‌جنوبی بدلیل فیلمبرداری مخفیانه از 1600 مهمان‌ هتل

طبق گزارشی که امروز توسط CNN منتشر شده است مقامات کره‌جنوبی امروز 2 مرد را به دلیل به‌طور مخفیانه از 1600 مهمان در هتل‌ها فیلمبرداری کرده و آنها را وب‌سایت‌های خود منتشر کرده‌اند، بازداشت کردند. این 2 شخص با نصب دوربین‌های با لنز 1 میلیمتری در دستگاه‌هایی مانند پایه نگه‌دارنده سشوار و دیگر ابزارهای داخل اتاق‌های هتل، از مهمانان فیلمبرداری کرده و بخش‌هایی از آن را در وب‌سایت خود استریم می‌کردند، جاییکه کاربران برای تماشای ویدئوها مبلغی را ماهیانه پرداخت می‌کنند.

این دستگیری بخشی از اقدامات جدی مقامات کره‌ای برای چیزی است که "molka" نام دارد. ملکا فیلمبرداری مخفیانه از خانم‌ها در مکان‌های عمومی مانند سرویس بهداشتی و اتاق پرو است که گاهاً پای آن حتی به خانه‌ی مردم هم باز شده است. تابستان گذشته ده‌ها هزار زن در اعتراض به این موضوع به خیابان‌های سئول آمدند، چرا که میزان گزارش اتفاقات اینچنینی در سال 2017 به 6470 مورد رسیده بود، در حالیکه سال 2012 رقم آن 1353 مورد بود.

نقطه آغاز اعتراضات چه بود؟

اعتراضات از آنجایی شروع شد که یک خانم به‌دلیل عکاسی مخفیانه از همکار مرد خود بازداشت شد. معترضین ادعا می‌کنند که این خانم خیلی سریع دستگیر شد، تنها به خاطر اینکه شخص قربانی مرد بوده است، درحالیکه در شرایطی که زنان به تعدا بسیار بالاتری قربانی مسائل اینچنینی هستند، اشخاص مجرم به سختی به زندان می‌افتند. از 5400 نفری که بدلیل استفاده از دوربین برای جاسوسی از زنان در سال 2017 دستگیر شده بودند تنها در حدود 2 درصد از آنها به زندان راه پیدا کردند. این درحالیست که مقامات آژانس ملی پلیس کره‌جنوبی به خبرگزاری AFP گفته است که در حدود نیمی از 1600 قربانی آخرین رسوایی دوربین‌های جاسوسی، مرد هستند.

در مجموع دوربین‌های جاسوسی در 42 اتاق در 30 هتل و در 10 شهر و در فاصله زمانی نوامبر 2018 تا ماه جاری استفاده شده بودند. مظنونان 803 ویدئو از قربانیان را بدون رضایت آنها در وب‌سایتی با 4000 عضو استریم کرده‌اند. کاربران این سایت حتی می‌توانستند 30 ثانیه از ویدئوهای جاسوسی را به‌طور رایگان تماشا کنند و یا در ازای پرداخت 45 دلار به امکاناتی مانند تماشای کامل و یا چندباره ویدئو دسترسی داشته باشند. گفته شده است که 97 کاربر این سایت این هزینه را پرداخت کرده‌اند.

پلیس گفته است که هتل‌ها در این فعالیت غیرقانونی مشارکت نداشته‌اند. مظنونین از این راه 6200 دلار کسب درآمد کرده‌اند، اما در صورت محکومیت آنها مجبور خواهند بود مبلغ 30 میلیون وون کره (معادل 26500 دلار) پرداخت کرده و برای مدت 5 سال در زندان به‌سر ببرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا