فناوری

مشخصات پوکو F5 منتشر شد؛ بهترین پرچمدار 2023؟

چند ماه قبل از معرفی رسمی پوکو F5 هوشمند، مشخصات فنی آن به صورت آنلاین منتشر شد‌ه است. ‌باتوجه به این مشخصات، شیائومی می‌تواند بر بازار گوشی‌های میان رده‌ تسلط پیدا کند.

سری F گوشی‌های هوشمند همچنان هیجان‌انگیزترین مدل‌های پوکو هستند. بااین‌حال مجموعه گوشی‌های هوشمند این برند هر سال تا حدودی رشد می‌کند و در حال حاضر بازه قیمتی مدل‌های این مجموعه بین 200 تا 500 دلار است. باتوجه به اینکه پوکو F4 و F4 GT ویژگی‌های راضی‌کننده‌ای برای جذب علاقه‌مندان داشتند، جانشینان آن‌ها احتمالا نظر کسانی را که طرفدار شیائومی نیستند نیز جلب خواهند کرد.

همانطور که برگه‌ مشخصات فنی Redmi K60 نشان می‌دهد، این گوشی بدون شک با نام Poco F5 عرضه خواهد شد. مشخصات Poco F5 که به تازگی فاش شده است، نوید تبدیل آن به یکی از بهترین مدل‌های میان‌رده‌ سال 2023 را می‌دهد.

همانطور که می‌دانید برخی از مشخصات Poco F5 در اکتبر فاش شد و حالا سایر جزئیات آن نیز به صورت عمومی منتشر شده است. همچنین، بد نیست بدانید که در توییتر اطلاعات بیشتری نیز درمورد گوشی هوشمند آینده شیائومی دردسترس است. در ادامه، همه‌ی مواردی که تاکنون درباره‌ Poco F5 می‌دانیم آمده است.

مشخصات پوکو F5

مشخصات پوکو F5
  • پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1
  • صفحه نمایش 2K
  • باتری 5500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 وات (سیمی) و 30 وات (بی سیم)
  • سنسورهای دوربین سه‌گانه، از جمله سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی
  • حسگر اثر انگشت در نمایشگر
  • حافظه LPDDR5
  • ذخیره سازی UFS 3.1‌

جای تعجب نیست که این گوشی هوشمند نمی‌تواند از جدیدترین تراشه کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کند. زیرا این تراشه به‌طورانحصاری متعلق به پرچمدار شیائومی، شیائومی 13 است. بااین‌حال، اسنپدراگون 8+ Gen 1 همچنان یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های سال 2023 خواهد بود. این مورد باعث می‌شود که پوکو F5 از نظر عملکرد از سایر گوشی های هوشمند میان‌رده پیشی بگیرد.

باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی Poco F5 احتمالاً استقامت دستگاه را افزایش می‌دهد. البته فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام ارزیابی قابلیت استفاده روزمره یک گوشی هوشمند درنظر گرفت. با‌توجه به توانایی‌های مدیریت انرژی گوشی‌های هوشمند شیائومی، می‌توانیم این فرض را مطرح کنیم که باتری گوشی باید 2.5 تا 3 روز قبل از نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد. باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی Poco F4 GT شاید یکی از تنها نقاط ضعف آن باشد.

دیگر مشخصات احتمالی پوکو F5‌ نیز عبارتند از: صفحه نمایش 2K، سنسورهای دوربین سه‌گانه که شامل از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی می‌باشد، حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، شارژ سریع سیمی 67 وات، شارژ بی‌سیم 3 وات، ذخیره‌سازی UFS 3.1‌ و حافظه LPDDR5.

هنوز مشخص نیست که مثل سال گذشته نسخه GT را قبل از نسخه کلاسیک دریافت خواهیم کرد یا خیر. و مهمتر از همه، درحال‌حاضر از هزینه نسخه‌های مختلف Poco F5 اطلاعی نداریم. امیدواریم که علی‌رغم افزایش قیم گوشی‌های پرچم‌دار در سال 2023، هزینه‌های مدل‌های میان‌رده عمدتاً مانند مدل‌های 2022 باقی بماند. بنابراین سری پوکو F5 با مشخصات فنی قابل‌توجه و قیمتی کمتر از 500 دلار، شایستگی کافی برای موردتوجه‌ قرارگرفتن در سال 2023 را خواهد داشت.

  • پوکو سی 40 گوشی اقتصادی شیائومی با چیپستی عجیب رونمایی شد
  • پوکو M5 و M5s شیائومی سرانجام معرفی شدند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا